Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Toyota testira aute na solarni pogon

Autor: Saša Paparella
12. rujan 2019. u 21:59
Podijeli članak —
Baterije teže 80 kg/REUTERS

Japanci eksperimentiraju s električnim vozilom koje ne treba puniti na stanicama.

Japanska Toyota eksperimentira s modelom Priusa na solarni pogon koji bi dokinuo potrebu za punjenjem električnih automobila na posebnim stanicama a inspiraciju su našli u novim, tankim solarnim pločama za satelite.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U projektu koji je financirala japanska vlada Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije kako bi utvrdili koliko struje mogu proizvesti iz Sunčeve energije.

Japanska Toyota eksperimentira s modelom Priusa na solarni pogon koji bi dokinuo potrebu za punjenjem električnih automobila na posebnim stanicama a inspiraciju su našli u novim, tankim solarnim pločama za satelite.

U projektu koji je financirala japanska vlada Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije kako bi utvrdili koliko struje mogu proizvesti iz Sunčeve energije.

Struja iz solarnih panela ide izravno u pogonsku bateriju, što znači da se automobil može puniti i u vožnji i parkiran. Za sunčanih dana paneli mogu proizvesti dovoljno struje za prevaljivanje razdaljine od 56 kilometara. Usporedbe radi, prosječni Amerikanac dnevno prijeđe 47 kilometara.

Rezultat je znatno lošiji u slučaju oblačnog vremena ali i prevelikih vrućina. U takvim bi se uvjetima u stvarnoj vožnji automobil morao puniti na punionici. Solarne su ćelije tanke, širine 0,03 milimetra, što znači da su dovoljno savitljive da se prilagode karoseriji automobila.

U prtljažniku automobila nalaze se baterije za solarne panele, čime se težina vozila povećava za oko 80 kilograma. Najveći je izazov stoga smanjiti težinu baterija ali i iznimno velike troškove, rekao je Toyotin vodeći inženjer na projektu Satoshi Shizuku, dodajući da će model biti komercijaliziran vjerojatno tek za nekoliko godina.

Autor: Saša Paparella
12. rujan 2019. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close