Tekstilci padaju kao žrtve: Poznatom brendu prijeti bojkot nakon što je izgubio brend ambasadoricu

Autor: Tomislav Pili , 29. ožujak 2021. u 11:57
Britanska kompanija na području Azije i Pacifika ostvaruje 40 posto ukupnih prihoda/REUTERS

Kinesko nacionalno vijeće za tekstil u petak je upozorilo inozemne modne brendove da prestanu s “pogrešnim ponašanjem” poput prestanka kupnje pamuka iz Xinjianga. Da bojkot kineskih kupaca neće biti bezazlen govori podatak iz Burberryjeva izvješća za fiskalnu 2020. godinu.

Nakon švedskog trgovca odjećom H&M te Adidasa i Nikea, u petak je žrtvom diplomatskih tenzija između Kine i Zapada postao i britanski modni brend Burberry. Kako piše Reuters, Burberry je u petak izgubio svoju brend ambasadoricu na kineskom tržištu.

Naime, nagrađivana kineska glumica Zhou Dongyu otkazala je britanskoj modnoj kući daljnju suradnju tvrdeći kako Burberry nije jasno priopćio svoj stav oko pamuka iz Xinjianga.

Uklonili i uzorak

No, to nije bio kraj kineskoj odmazdi. Burberryjev čuveni karirani uzorak čak je uklonjen iz Tencentove videoigre “Honor of Kings”, iznimno popularne u Kini, prema objavi sa službenog Weibo računa. Burberryjevi problemi dio su recentnog diplomatskog rata između Kine te Europske unije, Velike Britanije, Kanade i SAD-a zbog kršenja ljudskih prava Ujgura u pokrajini Xinjiang.

Podsjetimo, aktivisti za zaštitu ljudskih prava tvrde kako se kineska vlada koristi interniranjem u logore, mučenjem, prisilnim radom i sterilizacijom u obračunu s tom muslimanskom manjinom.

Kina je zamrzavanjem imovine i zabranom ulaska u zemlju u petak sankcionirala devetero britanskih državljana, među kojima je i nekoliko parlamentarnih zastupnika, u odgovoru na sankcije službenog Londona kineskim dužnosnicima ranije ovaj tjedan.

Britanske sankcije “temelje se ni na čemu osim na lažima i dezinformacijama, besramno krše međunarodni zakon i osnovne principe međunarodnih odnosa, neumjesno zadiru u kineske unutarnje poslove, te ozbiljno dovode u pitanje kinesko-britanske odnose”, stoji u priopćenju kineskog ministarstva vanjskih poslova.

Burberry je član inicijative za održivi uzgoj pamuka koja je još prošlog listopada objavila kako suspendira svoje dopuštenje za korištenje pamuka iz Xinjianga, baš zbog zabrinutosti kršenjem ljudskih prava Ujgura. Inače, Xinjiang je najveća regija proizvodnje pamuka u Kini.

Međutim, Burberry je još u studenom objavio kako ne kupuje pamuk iz Xinjianga. Prema navodima s njihove web stranice, tu sirovinu dobivaju iz SAD-a, Australije, Turske, Indije i Egipta.

‘Pogrešno ponašanje’

Kinesko nacionalno vijeće za tekstil u petak je upozorilo inozemne modne brendove da prestanu s “pogrešnim ponašanjem” poput prestanka kupnje pamuka iz Xinjianga. Da bojkot kineskih kupaca neće biti bezazlen govori podatak iz Burberryjeva izvješća za fiskalnu 2020. godinu.

Od 2,6 milijardi funti prihoda, 40 posto ostvareno je u području Azije i Pacifika. Na istovjetnom udaru dan ranije našao se švedski H&M protiv kojeg se povela internetska hajka kineskih forumaša.

H&M je takđer član inicijative za održivi pamuk, a već u četvrtak poslijepodne izbrisan je s tražilica kineskih internetskih trgovina, poput Taobaoa i JD-a.

Na pitanje novinara je li ministarstvo trgovine zatražilo brisanje s tražilica internetskih trgovaca, glasnogovornik Gao Feng je kazao kako su “kineski potrošači već odgovorili svojom akcijom”.

Inače, od 52,5 milijardi kruna prihoda u četvrtom kvartalu prošle godine, H&M je u Kini ostvario 2,9 milijardi kruna. Tamošnje tržište švedskoj je kompaniji na četvrtom mjestu među 10 najznačajnijih, nakon Njemačke, SAD-a i Velike Britanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close