Globalno zaziranje od čokolade zbog jačanja trenda zdravije prehrane dovodi u pitanje švicarsku tradiciju proizvodnje te slastice staru preko dva stoljeća. Još donedavno potražnja za čokoladom snažno je rasla, a tim je i švicarski izvoz. Kako navodi Financial Times, u prvom desetljeću ovog stoljeća izvoz čokolade iz Švicarske rastao je po dvoznamenkastim stopama. No, ta su vremena prošla.
Skeptični potrošači
Procjene govore da će globalna prodaja čokolade ove godine rasti manje od dva posto, pokazuju podaci Euromonitora. To je dvostruko niži rast nego prošle godine. Za usporavanje je ponajprije zaslužna sve niža potražnja na glavnim tržištima – američkom i britanskom te na ostalim razvijenim tržištima. Za čokoladom su sve manje ludi i Kinezi, Indijci i Brazilci, a potražnja na tim tržištima ionako je daleko niža nego na razvijenima. "Potrošači širom svijeta sve su više skeptični prema hrani koja sadrži dodani šećer", pojašnjava Pinar Hoşafçi, analitičar Euromonitora. U takvim okolnostima ugrožen je i švicarski međunarodni imidž gdje je čokolada središnji dio. "Čokolada čini mali dio gospodarstva, ali utjecaj na imidž je golem", ističe za FT Nicolas Bideau, direktor agencije Presence Switzerland koja prati imidž Švicarske u inozemstvu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu