Suradnja drugog i trećeg najvećeg maloprodajnog lanca u Europi snizit će cijene cijelog niza proizvoda

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. srpanj 2018. u 12:13
Foto: Thinkstock

Rast prodaje u Nestleu, Procter & Gambleu i Unileveru ove se godine gotovo u potpunosti pripisuje većim isporukama roba, a ne višim cijenama s obzirom na otežane prilike u maloprodaji.

Sporazum između Carrefoura i Tescoa o partnerstvu u globalnoj nabavi pomoći će im smanjiti cijene, ali i proširiti paletu vlastitih robnih marki, zbog čega će jačati pritisak na proizvođače velikih brendova poput Nestlea i Kraft Heinza.

Partnerstvo Carrefour-Tesco presložit će odnose s globalnim dobavljačima poput Unilevera, Nestlea i Procter & Gamblea, u vrijeme kad i sami muku muče sa slabašnom potražnjom i novim rivalima.

Kao dodatni udarac najvećim tvrtkama u segmentu roba široke potrošnje, taj će dvojac zajednički također iznjedriti proizvode vlastitih brendova, prodaja kojih brzo raste u Europi zbog ekspanzije diskontnih maloprodajnih lanaca poput Aldija i Lidla koji uglavnom nude paletu robnih marki.

"Partnerstva u nabavi imaju štetan učinak na cjelokupni lanac opskrbe hranom", kazala je Mella Frewen, direktorica udruženja FoodDrinkEurope. 

No, to partnerstvo moglo bi manjim dobavljačima koji opskrbljuju jednog od tih malotrgovaca omogućiti da udvostruče poslovanje.

"Mogla bi im se ukazati velika prilika koja bi im možda omogućila da dobro srežu cijenu i konkuriraju", smatra David Sables, izvršni direktor Sentinel Management Consultants, koji podučava dobavljače kako da pregovaraju s velikim lancima supermarketa. 

Rast prodaje u Nestleu, Procter & Gambleu i Unileveru ove se godine gotovo u potpunosti pripisuje većim isporukama roba, a ne višim cijenama s obzirom na otežane prilike u maloprodaji.

Suočeni sa sve većim okretanjem kupaca zdravijoj hrani i neovisnim brendovima, proizvođači poput Nestlea odgovaraju tako da pokušaju prodati više skupljih, kvalitetnijih proizvoda. 

No, malotrgovci nisu skloni povećanju cijena budući da i sami vode bitku s diskontnim lancima maloprodaje i online trgovcima poput Amazona.

Vodeći brendovi dugo su zauzimali tvrdi stav u pregovorima s malotrgovcima, pretpostavljajući da trgovine zaziru od micanja s polica omiljenih proizvoda potrošača. 

Takav se pristup osvetio Nestleu ranije ove godine kad je grupa koja zastupa interese šest europskih malotrgovaca pokazivala mišiće švicarskom prehrambenom divu, maknuvši s polica neke od njegovih proizvoda kroz više mjeseci tijekom kojih su se prepirali oko cijena, da bi taj rat završio tek u svibnju.

Izvršni direktor Tescoa Dave Lewis, bivši izvršni direktor u Unileveru, upozorava da, kada se radi o razvoju novih proizvoda, gigantski brendovi gube u konkurenciji s malim tvrtkama i malotrgovcima. 

"Mnogim proizvođačima brendova često nedostaje agilnosti pa ih inovacijama nadmaši mnoštvo malih igrača", kazao je Lewis.

Privatne robne marke u 2016. su činile više od 31 posto ukupne prodaje u Europskoj uniji, a njihov bi se udio trebao i dalje povećavati, pritišćući potražnju za velikim brendovima, prema istraživačkoj tvrtki Nielsen.

Prema njihovim podacima, diskontni maloprodajni lanci sada čine 22 posto prodaje roba široke potrošnje kratkog vijeka u Europi, u usporedbi sa 17 posto unazad deset godina. 

Komentirajte prvi

New Report

Close