Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Suočena s kritikama, Kina će ‘Novi put svile’ graditi jeftinije

Autor: Tomislav Pili
28. travanj 2019. u 22:00
Podijeli članak —
Kineski predsjednik Xi Jinping obećao je uključenim državama izgradnju infrastrukture 'razumne cijene'/REUTERS

Zapadni analitičari smatraju da su izmjene u projektu ‘Jedan put, jedna cesta’ prije svega taktičke, a ne strateške prirode.

Suočena sa sve glasnijim kritikama svog golemog infrastrukturnog projekta "Jedan pojas, jedna cesta" Kina je krajem prošlog tjedna svjetskim državnicima predstavila njegovo "umivenije" lice.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Međutim, radi se tek o taktičkom, a ne strateškom potezu, ocjenjuju zapadni analitičari. Inicijativa kolokvijalno nazvana "Novi put svile" mora biti zelena i održiva, rekao je kineski predsjednik Xi Jinping otvarajući u petak summit o tom velikom projektu, dodajući da taj golemi infrastrukturni i trgovinski plan mora rezultirati "visoko kvalitetnim" rastom za sve uključene zemlje, prenose agencije. 

Suočena sa sve glasnijim kritikama svog golemog infrastrukturnog projekta "Jedan pojas, jedna cesta" Kina je krajem prošlog tjedna svjetskim državnicima predstavila njegovo "umivenije" lice.

Međutim, radi se tek o taktičkom, a ne strateškom potezu, ocjenjuju zapadni analitičari. Inicijativa kolokvijalno nazvana "Novi put svile" mora biti zelena i održiva, rekao je kineski predsjednik Xi Jinping otvarajući u petak summit o tom velikom projektu, dodajući da taj golemi infrastrukturni i trgovinski plan mora rezultirati "visoko kvalitetnim" rastom za sve uključene zemlje, prenose agencije. 

"Izgradnjom visoko kvalitetne, održive, otporne na rizike, razumne cijene te inkluzivne infrastrukture, pomoći ćemo uključenim zemljama da u potpunosti iskoriste sve svoje resurse koje su naslijedili", kazao je kineski predsjednik. Podsjetimo, Novi put svile vizija je izgradnje mreže luka, prometnica i željezničkih pruga između Azije i Europe vrijedan bilijun dolara koja bi Kinu stavila u središte globalne trgovine te unaprijedila njezine geopolitičke ambicije.

 

1 bilijun

dolara procijenjena je vrijednost izgradnje mreže luka, prometnica i pruga

Prema tumačenjima analitičara, na šestu obljetnicu tog projekta Kina želi pokazati da je odgovorniji partner. Naime, kritičari tvrde kako je projekt baca zemlje-primateljice u dužničko ropstvo. Primjerice, Šri Lanka je morala prepustiti svoju glavnu luku Kinezima na 99 godina jer nije mogla otplatiti kredit.  Zbog visokih troškova "gunđa" i Pakistan. U Indoneziji gradnja željeznice visoke brzine debelo kasni. "Inicijativa će se taktički prilagoditi, a ne strateški", ocjenjuje za New York Times Wang Jun, bivši direktor u Kineskom centru za međunarodnu ekonomsku razmjenu.

No Kinezi su ostvarili i neke pobjede. Italija je prošli mjesec postala prva država članica G7 koja se pridružila inicijativi, što nije dobro odjeknulo u zapadnoj Europi i SAD-u.  Malezija je bila odustala od izgradnje željeznice u sklopu inicijative zbog prevelikog financijskog tereta, ali ovaj ga je mjesec ponovno pokrenula uz trećinu nižu cijenu od originalne. Inicijativi bi se uskoro trebala pridružiti i Švicarska.

Autor: Tomislav Pili
28. travanj 2019. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close