Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Srušeni Boeingovi zrakoplovi 737 nisu imali sigurnosne značajke koje dodatno koštaju

Autor: Poslovni.hr
25. ožujak 2019. u 10:57
Podijeli članak —
Foto: Reuters

Riječ je o dvije značajke koje se odnose na Boeingov sustav za povećavanje manevarskih sposobnosti (MCAS), koji automatski ispravlja zrakoplovu smjer u odnosu na nadolazeći vjetar.

Analitičar zrakoplovstva tvrtke Leeham rekao je The New York Timesu kako su zrakoplovi, od kojih je jedan pao u listopadu, a drugi ovoga mjeseca, letjeli bez sustava sigurnosnih značajki, koje je njihov proizvođač Boeing – dodatno naplaćivao.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Te značajke su presudne i koštaju jako malo zrakoplovne tvrtke da ih ugrade u zrakoplove. Boeing ih naplaćuje samo zato što može. Ali one su vrlo važne za sigurnost”, naveo je.   

Analitičar zrakoplovstva tvrtke Leeham rekao je The New York Timesu kako su zrakoplovi, od kojih je jedan pao u listopadu, a drugi ovoga mjeseca, letjeli bez sustava sigurnosnih značajki, koje je njihov proizvođač Boeing – dodatno naplaćivao.

“Te značajke su presudne i koštaju jako malo zrakoplovne tvrtke da ih ugrade u zrakoplove. Boeing ih naplaćuje samo zato što može. Ali one su vrlo važne za sigurnost”, naveo je.   

Još nema službene potvrde

Podsjetimo, Lion Air Flight 610 srušio se u listopadu 2018., prilikom čega su poginuli svi od 189 putnika. Drugi zrakoplov Boeinga MAX, od Ethiopian Airlinesa, srušio se 10. ožujka, prilikom čega je poginulo 157 putnika.

Izvješća o padu u listopadu govorila su da piloti nisu uspjeli zaustaviti padanje aviona čak ni nakon komandi za izravnavanje. Piloti su u panici prolistavali priručnik za upravljanje, no nisu mogli pronači ništa što bi zaustavilo padanje aviona u vodu.

Još nije službeno potvrđeno je li izostanak sigurnosnih značajki odgovoran za nesreću, ali zrakoplovni stručnjaci s kojima je NYT razgovarao izjavili su da bi one sigurno pilotima pomogle u detektiranju pogrešnih očitovanja.

Prema pisanju NYT-a čak su i neke američke zrakoplovne tvrtke odlučile su naručiti zrakoplove 737 MAX bez spomenutih značajki, s opravdanjem da su njihovi piloti navikli upravljati pomoću drugih podataka.

Autor: Poslovni.hr
25. ožujak 2019. u 10:57
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close