Španjolci preko Slovenije ulaze na
 medijsko tržište regije

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 17. svibanj 2018. u 22:00
Foto: Thinkstock

MediaPro, jedna od najvećih europskih produkcijskih kuća, postala većinski vlasnik Videoprodukcije Kregar (VPK).

Slovensku neovisnu produkcijsku kuću Videoprodukcija Kregar (VPK) ovog je tjedna preuzela jedna od najvećih europskih produkcijskih i televizijskih kuća, španjolski MediaPro. Radi se o stjecanju većinskog, 75–postotnog udjela VPK-a za još uvijek nepoznat iznos, prenijeli su gotovo svi slovenski mediji u srijedu, dodavši i da je iza VPK jedna od najgorih financijskih godina od njihova osnutka.

Uredi u Zagrebu i Beogradu

MediaPro je u vlasničku strukturu VPK-a ušao dokapitalizacijom, s tim da su bili i jedan od većih vjerovnika te kompanije te su svoja potraživanja pretvorili u nešto više od 300 tisuća eura kapitala. Mediji se uglavnom slažu da bi ovo mogao biti spas za VPK, tim više što ih je kupio baš MediaPro, najpoznatiji, inače, po vlasništvu TV prava nad većinom utakmica španjolske Primere.

Nedavno su Španjolci i za milijardu i pol eura na tri godine otkupili prava za prikazivanje utakmica talijanske nogometne lige Seria A, a na razini grupacije MediaPro godišnje generira više od 1,6 milijardi eura prihoda. Za svoju akviziciju u Sloveniji kažu da je novi korak u međunarodnom širenju i konsolidaciji njihove prisutnosti u Europi.

VPK je, s druge strane, prošle godine ostvario prihod od prodaje u visini od 3,5 milijuna eura što je nešto više nego u 2016., ali i dalje nedovoljno za pokrivanje svih troškova poslovanja i zabilježili su gubitak od oko pola milijuna eura. Slovenski portal Siol navodi i da su se računi u VPK plaćali s odgodom od 16 do 30 dana što govori o stanju njihove likvidnosti.

Osnivač VPK-a Andrej Kregar kaže da je partner kao što je MediaPro neophodan saveznik u daljnjem širenju na nova tržišta, ali i za osnaživanje pozicija tamo gdje su već prisutni. VPK inače ima urede u Zagrebu i Beogradu.

Producirali 50-tak filmova

“Spajanje s najvećom europskom produkcijskom kućom započelo je prije tri godine, a obje strane su pokazale interes za ovu transakciju. Za sve nove projekte bit će potrebna nova radna mjesta, za što imamo spreman plan, iako na lokalnoj razini već jesmo tvrtka s najviše zaposlenika u ovoj industriji”, komentirao je Kregar za Siol.

 

1,6 milijardi

eura prihoda ostvarila je lani kompanija MediaPro

MediaPro je osnovan 1994. godine u Barceloni, a danas imaju 45 ureda raspoređenih u 26 zemalja i na četiri kontinenta te za njih radi preko 5 tisuća ljudi. Za sebe kažu da su produkcijska kuća koja nudi kreativnost i tehnička rješenja potrebna za projektiranje, proizvodnju i distribuciju bilo kojeg audiovizualnog ili višekanalnog projekta u bilo kojem kutu svijeta i to na osnovu najsuvremenijih tehnologija.

Sudjelovali su u produkciji 50-ak filmova, među kojima su uspješnice kao što je “Ponoć u Parizu” Woody Allena. Filmovi na kojima su surađivali osvojili su dva Oscara s tri dodatne nominacije za tu nagradu, zatim dva Zlatna globusa te Palmu iz Cannesa. K tome, smatra ih se i najvećim europskim dobavljačem sadržaja za Netflix i Amazon, a 2016. su godine sudjelovali i u produkciji kod publike zapažene serije “Mladi papa”. 

Komentirajte prvi

New Report

Close