Spajanja postaju moda među zrakoplovnim tvrtkama

Autor: Tomislav Pili , 05. svibanj 2015. u 14:33
Do 2025. u Kini, Turskoj i Indoneziji nalazit će se najveće svjetske zrakoplovne kompanije/REUTERS

Vlasnička povezivanja novi su recept za opstanak na zahtjevnom tržištu koje karakterizira rat zapadnih i arapskih kompanija.

Trenutni rat između američkih i europskih zrakoplovnih kompanija s arapskim konkurentima otvara prostor za širu konsolidaciju, pa će u narednom razdoblju smisao zrakoplovnih alijansi, poput Star Alliancea, Oneworlda i Sky Teama, sve više opadati, ističe studija agencije OAG. "Alijanse više nisu jedino sredstvo međunarodne konkurentnosti", tvrdi John Grant, izvršni potpredsjednik OAG, a prenosi britanski The Telegraph.

 

1,2mlrd.

funti dao je Qatar Airways za 10% udjela u British Airwaysu

Žele biti povezani
Grant dodaje kako se trend okreće u smjeru joint venturea, ulaska u međusobnu vlasničku strukturu te manje formalnih partnerstva. Primjer takvog trenda može se naći u kupnji 10-postotnog udjela u British Airwaysu koji je za 1,2 milijarde funti stekao Qatar Airways. Inače, obje kompanije dio su Oneworld alijanse. "Qatar je vrlo pažljivo promatrao napredak British Airwaysa i vidio je kako je uspješan operativno i financijski. Želio je biti povezan s njim s poslovne i investicijske točke gledišta", ističe Grant.

Još je značajniji primjer Korean Aira, člana Star Alliancea, koji je sklopio ugovor o zajedničkim oznakama letova s American Airlinesom, ključnim članom Oneworlda. "To naglašava kako kompanije donose odluke izvan svojih alijansi, a koje su u njihovu najboljem interesu", dodaje Grant. Postojeće alijanse i dalje su snažne, ali je njihovo osipanje moguće, dodaje se u studiji. Član Star Alliancea je i hrvatska zrakoplovna tvrtka Croatia Airlines, ali do zaključenja broja nisu pristigla njihova iskustva s tom alijansom.

Neki novi divovi s istoka
Osvrćući se na značaj rastućih tržišta, OAG-ova studija predviđa da će se do 2025. u Kini, Turskoj i Indoneziji nalaziti sjedišta tri najveće svjetske zrakoplovne kompanije. Brzorastuće arapske kompanije nastavit će rasti, ali ne tako snažno upravo zbog uspona kompanija iz te tri države.Prema Grantovom mišljenju, tomu će biti razlog priroda poslovanja arapskih kompanija – Emirates, Etihad i Qatar – koje su više usmjerene na dugolinijske, letove. Rastuća srednja klasa u Kini, Turskoj i Indoneziji za početak će radije odabrati kraće destinacije, ocjenjuje Grant.

Komentirajte prvi

New Report

Close