Sladoled obiteljske tvrtke osvojio tržišta 40 zemalja, lani ostvarili prihod od 57 milijuna eura

Autor: Poslovni dnevnik , 24. rujan 2019. u 15:59
Foto: Getty Images

Incom 90 posto prihoda ostvaruje izvozom, najviše na zapadu Europe.

Za pobjednika među slovenskim izvoznicima, na 6. konferenciji održanoj krajem prošlog tjedna, proglašena je kompanija Incom, koja proizvodi sladoled.

Tvrtka je, pišu Finance, uvjerila stručnu komisju da raste i razvija nove inovativne proizvode, usko surađuje s kupcima i distributerima, razvija vlastiti brend, te ulazi na nova tržišta i privlači nove kupce.

Inovativni proizvodi

Riječ je o obiteljskoj tvrtki iz Ajdovščine koja posluje na 40 tržišta i lani je ostvarila prihod od 57 milijuna eura, uz neto dobit od 3,02 milijuna eura.

Na stranim tržištima tvrtka ostvaruje 90 posto prihoda. Prošle su godine zabilježili 50 milijuna eura prihoda od izvoza, a ove godine planiraju ostvariti 60 milijuna eura, navode Finance.

Prošle godine zaposlili su 104 nova radnika, a do kraja ove godine posao će u Incomu dobiti još 56. Većinom je riječ o radnim mjestima koja zahtijevaju najmanje srednjoškolsko obrazovanje, a trenutno imaju 440 zaposlenika. Glavni izvozni proizvodi Incoma su sladoledi na štapiću s licenciranim likovima kao što su Pujsa Pepa i Paw Patrol, kao i sladoledi koje proizvode za trgovačke lance, uključujući vlastite brendove, i sladolede koje proizvode i razvijaju za multinacionalne brendove.

 

440 radnika

trenutno je zaposleno u pogonima Incoma

Od 2018. godine, počeli su intenzivnije ulagati u vlastiti brend, te su se na tržište probili s inovativnim sladoledima Leone i Leone Al!ve. Kupcima nude prilagođena rješenja koja mogu osigurati jer imaju jak razvojni odjel s 24 zaposlenika, od kojih pet ima doktorate. Tako na tržište donose inovacije i inovativne proizvode koji omogućuju veće marže.

Ove su godine, na primjer, prvi u Europi, pod robnom markom Leone ponudili sladoled od tri sastojka u posudi, s pet slojeva. Prodaje se u više od 20 zemalja, među kojima su, uz Sloveniju, Njemačka, Austrija i Hrvatska. Najveća izvozna tržišta lani su im bila Velika Britanija (24%), Skandinavija (24%) i Njemačka (21%). Prošle godine probili su su u Španjolsku, Poljsku, na Kosovo, u Albaniju, Rumunjsku i Novi Zeland. Lani su ukupno pridobili 25 novih kupaca. Lansiranje vlastitih brendova Leone i Leone Al!ve na njemačko tržište uspjelo je bez gotovo ikakvih marketinških ulaganja. Razlog za to su inovativni proizvodi koji su dobili međunarodne nagrade i previše su posebni da bi ih konkurencija lako kopirala.

Ušli su i na američko tržište, za što su morali dobiti odobrenje FDA, a također su dobili licenciju za sladoled na štapiću Paw Patrol za cijelu Kinu i sada se pripremaju za ulazak na to tržište.

Ne vjeruje u startupe

U posljednje četiri godine Incom je uložio više od 20 milijuna eura.

Proširili su proizvodne kapacitete i povećali razinu automatizacije i robotizacije te poboljšali radne uvjete za radnike, postavili novo skladište sa 6500 paleta, izgradili nove razvojne centre u kojima razvijaju vlastiti strojarski inženjering, opremu za optimizaciju proizvodnje i procesa te nove recepte i proizvode.

Sljedeće godine započet će s izgradnjom skladišta sa 17.000 paleta. Skladište u kojem bi temperatura trebala biti 25 tupnjeva ispod nule bit će u potpunosti robotizirano. Investicija se procjenjuje na 15 milijuna eura.

Andrej Slokar, osnivač i vlasnik Incoma kaže: “I dalje mislim da bi svatko tko želi biti poduzetnik prvo trebao raditi u velikoj tvrtki. Tamo stvarno naučite posao. Ne vjerujem u startup scenu.”

Komentirajte prvi

New Report

Close