Pandemija koronavirusa nagnala je milijune kupaca da po prvi puta isprobaju kupnju namirnica putem interneta. Međutim, skok internetske prodaje na lica predstavnika trgovačkih lanaca u Europi i svijetu navukao je vrlo kiseli osmijeh.
Naime, internetska prodaja najmanje je profitabilan kanal za mnoge trgovce jer zahtijeva velike resurse, a time i troškove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Naveden je pogrešan podatak, u UK je trenutni udio online trgovine namirnica 18% a ne 7%. Trgovački lanci odlučuju se za suradnju sa specijaliziranim online supermarketima jer im je to financijski najpovoljnije i ne zahtijeva velika ulaganja.
Inače ulaganja u robotizirano logističko skladište kakvo imaju Amazon ili spomenuti Ocado su ogromna, a tu je i dostavna mreža koju treba održavati. Taman kad uhodaš robotiziranu skladišnu tehnologiju već postane zastarjela i dolazi nova i efikasnija pa opet moraš ulagati a još nisi vratio ni staru investiciju. Dodatan problem je što su klasični supermarket trgovci tromi i kasne za trendovima online prodaje.
Nije to lagan ni financijski niti logistički zadatak i vidjet ćemo kako će se to sve odvijati.
Uključite se u raspravu