Europska automobilska industrija suočava se s najvećim izazovom u svojoj povijesti. S više od 256 milijuna vozila na cestama i EU-ovom zabranom prodaje novih benzinskih i dizel automobila do 2035., sektor mora radikalno promijeniti smjer. Pritom se bori s rastućom konkurencijom iz Kine i prijetnjom trgovinskih ratova. Håkan Samuelsson, izvršni direktor Volvoa, zauzima jasan stav: industrija ne smije tražiti spas u carinama. “Ne postoji stvarna zaštita u obliku carina. Jedina zaštita je da se dovedemo u red i postanemo konkurentniji,” izjavio je za Euronews.
Infrastruktura ključ uspjeha
Samuelsson upozorava da ambiciozni rokovi za ukidanje automobila s unutarnjim izgaranjem moraju biti popraćeni masivnim ulaganjima u mrežu punjača. “Bez toga nije moguće ostvariti potpunu elektrifikaciju do 2035.”, kategoričan je. Europska unija je uvela stroge limite emisija ugljika, omogućujući proizvođačima čistijih vozila prodaju emisijskih kredita onima s višim zagađenjem. Taj je mehanizam trebao ubrzati tranziciju, no nedavne promjene ublažavaju pritisak.
“Planirali smo razvoj vozila i računali na vrijednost emisijskih kredita koje možemo prodati drugima. To je pomoglo ubrzanju tranzicije. No sada, s odgodama i ublažavanjem pravila, gubimo taj poticaj,” objašnjava Samuelsson.
Dok mnogi proizvođači pozivaju na protekcionističke mjere protiv kinskih rivala, Volvo bira drugačiji put. Kompanija je pokrenula proizvodnju popularnog modela EX30 u belgijskom Gentu, skraćujući vrijeme isporuke i smanjujući troškove transporta. “Što prije se suočimo s izazovima koje donose kineski proizvođači EV-a i počnemo razvijati svoje automobile, to bolje,” poručuje Samuelsson.
Strategija “lokalne proizvodnje za lokalna tržišta” proteže se i na SAD, gdje tvornica u Charlestonu povećava kapacitete. “Treba nam osnovni model koji možemo brzo plasirati velikom broju kupaca i time sniziti logističke troškove.”
Prilagodba kineskom tržištu
Na najvećem svjetskom tržištu električnih vozila, Volvo mijenja pristup. “Kineski kupci su vrlo zainteresirani za tehnologiju, vole napredne softverske funkcije. Ne možemo im samo nuditi ono što razvijemo za Europu – moramo razvijati zajedno s njima,” zaključuje Samuelsson.
Pitanje je hoće li europska industrija prihvatiti izazov konkurentnosti ili će se skloniti iza carinskih zidova. Volvo je već dao svoj odgovor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu