Šamponi i boje za kosu preko noći su postali ‘posao iz pakla’

Autor: Tomislav Pili , 13. svibanj 2020. u 08:00
Otvoreni saloni rade smanjenim kapacitetom/SHUTTERSTOCK

Kompanija Coty odlučila je prodati poslovanje s njegom kose investicijskoj tvrtki KKR, a teški kvartal očekuje i Henkel, vlasnik Schwarzkopfa.

Biti proizvođač kozmetike za njegu kose u doba koronavirusa nije najisplativiji posao, ako je suditi po rapidnom urušavanju vrijednosti brendova iz te branše s kojom se suočila američka kompanija Coty.

Kako piše Reuters, Coty namjerava prodati poslovanje njege kose i noktiju američkoj investicijskoj kompaniji KKR za 3 milijarde dolara.

Izvješena cijena za brendove Wella i OPI značajno je ispod razine prije pojave prvih slučajeva zaraze koronavirusom u svijetu.

Naime, još početkom godine to je poslovanje vrednovano na 7 milijardi dolara. Međutim, zatvaranje frizerskih salona širom svijeta te posljedični trend “kućnog friziranja” snažno su se odrazili na vrijednost tog poslovanja.

Coty je također najavio i rezanje troškova poslovanja za 700 milijuna dolara, suspenziju isplate dividende, a KKR će uložiti milijardu dolara u kompaniju kroz kupnju konvertibilnih povlaštenih dionica.

Ulaganjem će KKR dobiti i dva mjesta u Cotyjevom upravnom odboru. “Coty jasno poduzima vrlo agresivne poteze radi smanjenja zaduženosti i postavljanja kompanije u dugoročno bolji položaj”, smatra Joe Lachky, analitičar Wells Farga.

Uz narasli dug, Coty se već neko vrijeme bori i sa usporavanjem prodaje, pa je još prošlog listopada naznačio da je spreman prodati svoje “frizerske” brendove. To je zainteresiralo Henkel i Unilever.

Henkel posjeduje brend Schwarzkopf, a ocijenio je da bi kupnjom Welle povećao svoj tržišni udjel. No, prije nekoliko tjedana postalo je jasno da od transakcije neće biti ništa zbog razmimoilaženja u cijeni, otkrivaju upućeni izvori Reutersa.

Iz Henkela su odbili komentirati Cotyjevu pogodbu s KKR-om. Inače, Henkel je u ponedjeljak priopćio kako očekuje težak drugi kvartal za svoje poslovanje s njegom kose, nakon što je prodaja u prvom tromjesečju pala malo više od 3 posto.

L’Oreal, vodeći proizvođač kozmetike za njegu kose prošlog je mjeseca objavio kako računa na skok prodaje otvaranjem frizerski salona.

Međutim, Henkelov izvršni direktor Carsten Knobel smatra kako saloni za sada rade smanjenim kapacitetom zbog epidemioloških mjera. Osim toga, i klijenti su manje voljni trošiti na kozmetiku zbog bojazni od posljedica recesije.

Komentirajte prvi

New Report

Close