Ruskim vlakom od Kine do Europe za dva dana

Autor: Tomislav Pili , 22. prosinac 2016. u 14:33
U izgradnji pruge duge 770 kilometara spremni su sudjelovati kineski i europski ulagači/FOTOLIA

Ruske željeznice razvijaju koncept superbrzog vlaka koji bi mogao prevesti 600 tona robe brzinom od 300 km/h, a prvi korak je gradnja pruge Moskva-Kazanj.

Ruske željeznice (RDŽ) razvijaju koncept superbrzog teretnog vlaka koji bi 600 tona robe brzinom od 300 km/h iz Europe u Kinu mogao prevesti za svega dva dana.

Kako je prema tvrdnjama agencija TASS rekao predsjednik RDŽ-a Oleg Belozerov, ruski željeznički operater planira izgraditi superbrzu prugu kako bi mogao prevoziti vrijedan teret između Kine i Europe, a koji sada putuje brodom dva mjeseca. "Sa željezničkom mrežom visoke brzine bit ćemo u mogućnosti dostaviti robu za dva dana i zaraditi dodadatn novac", kazao je Belozerov. Temelj tom projektu je izgradnja pruge za vlakove visoke brzine između Moskve i Kazanja.

Radi se o pruzi dužine 770 kilometara koja bi omogućivala brzine između 350 i 400 km/h, a čija bi izgradnja stajala 16,8 milijardi dolara. Gradnja bi trebala biti dovršena 2022. godine, a time bi se vrijeme putovanja između ta dva ruska grada smanjila sa sadašnjih 14 sati na najviše 3,5 sata. Na tu prugu kasnije se može spojiti pruga koja bi preko Kazahstana došla do Kine. RDŽ procjenjuje da bi dužina pruge Moskva-Peking iznosila 7769 kilometara, a putovanje bi trajalo malo manje od 33 sata – četiri puta brže od sadašnjih 131 sat.

Procjenjuje se da bi tom prugom godišnje putovalo i 195 milijuna putnika. TASS piše kako je kineska vlada spremna uložiti 6,5 milijardi dolara za gradnju pruge Moskva-Kazanj u obliku 20-godišnjeg kredita. K tome, njemački konzorcij u sastavu Deutsche Bank, Deutsche Bahn i Siemens spreman je alocirati 2,7 milijardi eura za izgradnju te privući dodatnih 800 milijuna eura. 

Komentirajte prvi

New Report

Close