Radnici Volkswagena traže dugoročni plan nabave čipova

Autor: Poslovni dnevnik , 21. veljača 2022. u 22:00
Uprava je najavila da bi nakon travnja mogla ukinuti noćne smjene u tri od ukupno četiri proizvodne linije u Wolfsburgu/REUTERS

Uprava je najavila da bi nakon travnja mogla ukinuti noćne smjene u tri od ukupno četiri proizvodne linije u glavnom pogonu u Wolfsburgu.

Proizvodnja njemačkog automobilskog diva Volkswagena trpi zbog globalne nestašice poluvodiča i predstavnici radnika traže od uprave da umjesto ukidanja smjena izradi dugoročnu strategiju nabave.

Uprava je najavila da bi nakon travnja mogla ukinuti noćne smjene u tri od ukupno četiri proizvodne linije u glavnom pogonu u Wolfsburgu. U Emdenu na sjeverozapadu Njemačke, u blizini nizozemske granice, radi se u dvije umjesto u tri smjene.

“Bili smo prisiljeni postupno ukidati privremeni rad na gotovo svim lokacijama i napravili smo izmjene već na kraju prošle i početku ove godine”, rekao je za dpa u subotu član uprave za kadrovska pitanja Gunnar Kilian. Radničko vijeće traži pak da se poboljša nabava čipova. Predsjednica radničkog vijeća Daniela Cavallo naglasila je da su im knjige narudžbi pune.

“Nema poluvodiča. Vuku se nelogični potezi i to je nepodnošljivo”, naglasila je Cavallo. Prošle je godine u Wolfsburgu proizvedeno nešto manje od 400.000 automobila, za 330.000 manje nego u 2020. i najmanje od 1958. godine.

Radnici traže naknade za gubitak smjenskih bonusa i reorganizaciju nabave dijelova od glavnog dobavljača. Prema Cavallo, neke druge kompanije bolje su osigurale dovoljnu količinu dijelova i čipova od VW-a.

“Nema sumnje da je puno toga već napravljeno. Dobili smo radnu skupinu za opskrbu poluvodičima, ali trebalo bi se pozabaviti i gradnjom strateškog, dugoročnog sustava nabave, uzgred budi rečeno ne samo čipova”, naglasila je predstavnica radnika. Kilian se pak vraća na temu smanjenja proizvodnje i napominje da se restrukturiranje ne može izbjeći.

“Ako ne možemo postići odgovarajući obujam proizvodnje, kao što je slučaju u aktualnoj krizi poluvodiča, moramo nešto poduzeti. Jer u konačnici cilj nam je i sačuvati konkurentnost, a time i sigurnost radnih mjesta”, naglasio je član VW-ove uprave za kadrovska pitanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close