Preporoditelj Seata obnavlja savez Renaulta i Nissana

Autor: Tomislav Pili , 30. siječanj 2020. u 07:32
Luca De Meo započeo je karijeru u autoindustriji 1992. u marketinškom odjelu Renaulta/REUTERS

O razmjerima narušenog povjerenja između francuske i japanske tvrtke govori podatak da je lani vjerovalo da će se alijansa urušiti.

Dugo iščekivano "pospremanje" menadžmenta francuskog proizvođača automobila Renault konačno je dobilo svoje obrise.

Kako se i očekivalo, kompanija je na čelo postavila Lucu De Mea, bivšeg prvog čovjeka španjolskog Seata, brenda "pod kapom" Volkswagena. 

Lansirao ključne modele
Luca De Meo započet će mandat glavnog izvršnog direktora 1. srpnja, priopćio je Renault. Time će zamijeniti Clotilde Delbos koja je preuzela dužnost privremenog izvršnog direktora nakon što je u listopadu smijenjen Thierry Bollore koji je figurirao kao saveznik nekadašnjeg šefa Carlosa Ghosna, osumnjičenog u Japanu za financijske malverzacije.

Podsjetimo, prije mjesec dana Ghosn je organizirao spektakularni bijeg iz kućnog pritvora u Tokiju te je, sakriven u kovčegu za glazbene instrumente, osvanuo u Libanonu. Clotilde Delbos od ljeta će biti zamjenica izvršnog direktora. Luca De Meo rođen je 1967. godine u Milanu gdje je diplomirao poslovno upravljanje na čuvenom sveučilištu Bocconi. Uz talijanski, govori još četiri jezika, engleski, njemački, španjolski i francuski.

 

286 milijuna

eura iznosila je 2018. dobit španjolskog Seata

Potonji je naučio upravo u Renaultu gdje je 1992 započeo karijeru u autoindustriji zaposlivši se u marketinškom odjelu. Pet godina kasnije odlazi u Toyotu gdje je nadgledao razvoj gradskog modela Yaris, a između 2002. i 2009. radio je u grupaciji Fiat, vodivši brendove Alfa Romeo, Lancia, Fiat i Abarth. Kao i u Toyoti, i u Fiatu je sudjelovao u lansiranju jednog tržišno uspješnog modela – Fiata 500. Prijelaz u Volkswagen grupu započeo je 2012. kada je postao član upravnog odbora Audija zadužen za prodaju i marketing.

Posljednjih pet godina bio je izvršni direktor Seata koji je pod njegovim vodstvom doživio preobrazbu. Španjolska marka automobila revitalizirala je prodaju, dobit povećala za četvrtinu na 286 milijuna eura i sada ima sportskiji imidž. De Meo je kreirao i poseban brend unutar Seata, Cupru, koja je okrenuta mlađim kupcima. K tome, pod njegovim vodstvom Seat je proširio proizvodnju izvan španjolskih granica.

Tako se dva SUV modela proizvode u Volkswagenovoj glavnoj tvornici u Wolfsburgu te u Škodinoj tvornici Kvasiny u Češkoj. De Meo je bio jedan od favorita za preuzimanje Renaultova kormila, iako su Reutersovi izvori tvrdili da mu odredba u ugovoru s Volkswagenom zabranjuje rad za konkurenciju. Zbog toga će i započeti raditi u Renaultu tek za šest mjeseci.

De Meovo imenovanje "zapunit" će veliki jaz u Renaultovoj menadžerskoj piramidi nastaloj nakon svojevrsne "sječe" menadžera uslijed Ghosnova uhićenja 2018. godine. Jedan od prvih zadataka bit će mu obnova poljuljanog Renaultova savezništva s japanskim Nissanom, narušenog nakon Ghosnova uhićenja. U tom kontekstu kod japanskog je partnera dočekan sa simpatijama.

Japanci se raduju
"Svi se radujemo bliskoj suradnji s njim i našim partnerima u alijansi u zajedničkim naporima podrške uzajamno profitabilnom rastu", izjavio je u srijedu Makoto Uchida, Nissanov predsjednik i glavni izvršni direktor. Prema pisanju Reutersa, De Meo može očekivati podršku predsjednika Renaulta Jean-Dominiquea Senarda, nekadašnjeg prvog čovjeka gumarskog diva Michelin.

Senard je u Renaultu već godinu dana i do sada je izrastao u vodeću figuru alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, ukupno drugog proizvođača automobila na svijetu po veličini.

O razmjerima problema između francuskog i japanskog partnera dovoljno govori Senardova izjava u lanjskom intervjuu Financial Timesu kako je bilo trenutaka kada je vjerovao da će se alijansa urušiti. Drugi važan De Meov zadatak bit će – baš kao i u Seatu – revitalizacija prodaje.

Kao i cijela branša, i Renault se suočava s pritiskom strogih emisija ispušnih plinova s jedne strane te smanjenom potražnjom s druge strane. Renault je već najavio da ove godine očekuje blagi pad na tržištima Europe, Rusije i Kine. Osim toga, ova je godina ključna za alijansu koja treba pokazati konkretne efekte ušteda kroz sinergiju i dokazati da može iznijeti zajedničke projekte.

Komentirajte prvi

New Report

Close