Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Predstavljen najbrži (pametni) vlak na svijetu: Vozi 350 km/h i to bez vlakovođe

Autor: Poslovni.hr
03. siječanj 2020. u 09:32
Podijeli članak —
Foto: Facebook Xinhua album screenshot

Kina je predstavila svoj novi brzi vlak kojim misli povezivati gradove za vrijeme Zimske olimpijade 2022. godine.

S 5G signalima, bežičnim punjenjem i inteligentnom rasvjetom, pametni vlak G8811 krenuo je sa željezničke stanice na sjeveru Pekinga na samom kraju 2019. godine i prevezao putnike do mjesta Zhangjiakou, na sjeveru kineske provincije Hebei, prenosi Xinhuanet.com.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Željeznica je duga 174 km, s 10 stanica. Na ruti je izgrađeno nekoliko podzemnih tunela.

S 5G signalima, bežičnim punjenjem i inteligentnom rasvjetom, pametni vlak G8811 krenuo je sa željezničke stanice na sjeveru Pekinga na samom kraju 2019. godine i prevezao putnike do mjesta Zhangjiakou, na sjeveru kineske provincije Hebei, prenosi Xinhuanet.com.

Željeznica je duga 174 km, s 10 stanica. Na ruti je izgrađeno nekoliko podzemnih tunela.

S maksimalnom dizajnerskom brzinom od 350 km / h, smanjit će vrijeme putovanja između Pekinga i Zhangjiakoua s preko tri sata na 47 minuta, olakšavajući međugradski promet.

Yang Yang, zimski olimpijski prvak i predsjedatelj Zimskog olimpijskih igara u Pekingu 2022., bio je među prvim putnicima.

Gradnja brze željeznice trajala je oko četiri godine. 

"Željeznica za velike brzine Peking-Zhangjiakou prekretnica je u kineskom razvoju željeznica", rekao je Wang Hongyu, glavni dizajner zadužen za ovaj željeznički projekt u Railway Engineering Consulting Group Co., Ltd.

Kazao je da je željeznica usvojila najnovija dostignuća Kine u razvoju – od proizvodnje opreme, novih materijala do nove tehnologije umjetne inteligencije.

Vlakovi na željezničkoj pruzi velike brzine Peking-Zhangjiakou mogu se automatski pokrenuti i zaustaviti, prometovati između stanica, otvarati i zatvarati vrata, kao i rješavati hitne slučajeve. 

Za sportaše je u vlaku na raspolaganju i prostor za snowboarde i ostalu skijašku opremu. Pokrenute su usluge e-karata kako bi putnici mogli koristiti svoje osobne iskaznice ili skenirati QR kodove za provjeru autentičnosti, umjesto da čekaju u redu za papirnate karte.

"Potrebno je samo 47 minuta vožnje vlakom od sportskih terena u Pekingu do onih u Zhangjiakou, što osigurava siguran i praktičan prijevoz za sportaše i gledatelje", rekao je Li Yan, predsjedavajući Kineske asocijacije za klizanje.

Vlakovi velike brzine nisu samo prijevozno sredstvo, već su i ključni pokretač gospodarskog razvoja.

Očekuje se da će završetak linije Peking-Zhangjiakou olakšati integrirani razvoj Pekinga, Tianjina i Hebeija, regionalnog gradskog klastera pod nazivom "Jing-jin-ji."

Zhan Xin, praunuka Zhan Tianyoua ‘oca kineske željeznice’, bila je među prvim putnicima koji su testirali brzi vlak.

"Brzi vozovi odražavaju kineski gospodarski i tehnološki razvoj. Da je moj pradjed mogao vidjeti današnju željezničku mrežu brzih linija, bio bi jako ponosan", rekla je.

Autor: Poslovni.hr
03. siječanj 2020. u 09:32
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Hm, da.. vaznija je jezicna kritika vlakovodja vs strojovodja nego cinjenica da nam ionako spori vlakovi kasne

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close