Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Peugeot i Renault zavladali u Iranu

Autor: Tomislav Pili
16. svibanj 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Predsjednik Hassan Rouhani francuske investicije koristi u kampanji/REUTERS

Francuske proizvođače ne brine mogućnost novog zaoštravanja odnosa Irana i SAD-a.

Velike francuske proizvođače automobila uopće ne brine mogućnost da američka administracija zaoštri odnose s Iranom. Za razliku od ostalih svjetskih proizvođača koji oprezno gledaju na povratak na golemo iransko tržište, Peugeot/Citroën (PSA) i Renault praktički su zagospodarili tamošnjim auto-salonima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako navodi Reuters, od ukidanja zapadnih sankcija početkom 2015. godine PSA je sklopio ugovore o licencnoj proizvodnji vrijedne 700 milijuna dolara dok je Renault najavio investicije u povećanje proizvodnje u njegovim tamošnjim tvornicama na 350.000 vozila. Radi se o obnovi suradnje s iranskim proizvođačima Khodro i SAIPA. Jean-Christophe Quemard, direktor PSA za Bliski istok, izjavio je kako je novi američki pritisak na Iran pomogao da francuska kompanija uhvati prednost ispred konkurenata.

Velike francuske proizvođače automobila uopće ne brine mogućnost da američka administracija zaoštri odnose s Iranom. Za razliku od ostalih svjetskih proizvođača koji oprezno gledaju na povratak na golemo iransko tržište, Peugeot/Citroën (PSA) i Renault praktički su zagospodarili tamošnjim auto-salonima.

Kako navodi Reuters, od ukidanja zapadnih sankcija početkom 2015. godine PSA je sklopio ugovore o licencnoj proizvodnji vrijedne 700 milijuna dolara dok je Renault najavio investicije u povećanje proizvodnje u njegovim tamošnjim tvornicama na 350.000 vozila. Radi se o obnovi suradnje s iranskim proizvođačima Khodro i SAIPA. Jean-Christophe Quemard, direktor PSA za Bliski istok, izjavio je kako je novi američki pritisak na Iran pomogao da francuska kompanija uhvati prednost ispred konkurenata.

Naime, kako otkrivaju izvori bliski Volkswagenu, u toj su kompaniji vrlo dobro svjesni potencijala iranskog tržišta. "Međutim, ne možemo su priuštiti rizik. Svaka kompanija koja posluje u Iranu ili namjerava ući na to tržište mora se zapitati što ako dođe do promjene u odnosima sa SAD-om", tvrdi izvor iz VW-a. I u BMW-u su razmišljali o iranskom tržištu, ali su zaključili da još nije pravo vrijeme za ulazak, tvrdi izvor iz te kompanije.

Prema podacima IHS Automotivea, prodaja automobila u Iranu u prvom je tromjesečju skočila 50 posto. Teheranski trgovci automobilima svjedoče o "eksploziji" prodaje. "Ljudi su manje oprezni s novcem i troše ušteđevine na automobile. A i banke kreditiraju", tvrdi Mehdi Monfared, prodavač iz Teherana. Francuske investicije u automobilsku industriju iskorištava u predizbornoj kampanji i predsjednik Hassan Rouhani.

Autor: Tomislav Pili
16. svibanj 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close