Kada pomislite na najveće svjetske lance restorana, vjerojatno vam na pamet padaju američki brendovi. Iako je istina da su neki od najvećih lanaca američki, oni nisu uvijek i oni s najviše lokacija. Primjerice, McDonald’s ima preko 41.000 restorana diljem svijeta. S druge strane, Subway – lanac s najviše restorana u Americi – broji oko 20.300 lokacija samo u SAD-u.
Ipak, podatak koji bi mnoge mogao iznenaditi jest da najveći svjetski lanac ne prodaje hamburgere, već napitke, a sjedište mu je u Kini. Prema pisanju AP News-a, Mixue Bingcheng pretekao je McDonald’s i postao lanac s najviše lokacija na svijetu – trenutačno ih ima oko 45.000 i taj broj neprestano raste.
Ime lanca, koje na kineskom znači “Grad medenog snijega i leda”, savršeno odražava filozofiju tvrtke. Mixue nudi primamljive slatke napitke i poslastice po izuzetno niskim cijenama. Većina poslovnica lanca Mixue Bingcheng posluje u Kini, ali snažno su prisutni i u drugim azijskim zemljama poput Vijetnama, Tajlanda i Malezije. Međutim, njihova globalna ekspanzija sada se širi i na nove regije, s planiranom poslovnicom u New Yorku i već postojećim lokacijama u Australiji.
Mixue Bingcheng, često skraćeno samo Mixue, ima fascinantnu priču o uspjehu. Kao i kod mnogih drugih lanaca brze prehrane, sve je počelo kao skromna, samostalna trgovina otvorena 1997. godine u kineskom gradu Zhengzhou, u blizini sveučilišta. Osnivač Zhang Hongchao od samog je početka ciljao na cjenovnu pristupačnost, isprva se fokusirajući isključivo na sladoled, da bi kasnije ponudu proširio na napitke poput popularnog boba čaja.
Kako se posao pretvarao u franšizni lanac, vodstvo tvrtke donosilo je pametne poslovne odluke. Jedna od ključnih strategija bila je koncentriranje na otvaranje poslovnica u manjim gradovima kako bi se izbjegla izravna konkurencija s većim igračima. Uz to, izgradili su vlastite tvornice za proizvodnju sirupa, čime su osigurali potpunu kontrolu nad lancem opskrbe i zadržali niske troškove. Kasnije je prepoznatljivost brenda u digitalnoj eri zacementirao pamtljiv marketing, ponajviše kroz lansiranje maskote “Snježnog kralja” (Snow King), simpatičnog snjegovića koji je postao viralan. Sve se to odrazilo na nevjerojatnu brzinu rasta. Impresivno je da je tvrtka u rujnu 2023. imala 36.000 lokacija, da bi u idućih godinu dana otvorila još 9.000 novih poslovnica, uglavnom kroz franšize.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu