U samo tren oka netko može kupiti i prodati pristup do vas na internetu. Naime, moćni algoritmi procjenjuju korisnike na temelju brojnih podataka ? što pretražuju na Googleu, koje stranice posjećuju, na koje oglase kliknu.
Potom se na aukciji prodaje mogućnost da se kupcu u stvarnom vremenu prikaže određeni oglas. Sve se to za većinu kupaca odvija automatski i neprimjetno. Elektronski sustav trgovine prodaje oglasna mjesta na internetskoj stranici koju netko posjećuje upravo u trenutku kad je posjeti. Milijuni ponuda slijevaju se svake sekunde, a te bi ponude mogle odlučiti hoće li kupac vidjeti oglas za novi Lexus ili za proizvođača kokica. Veliki igrač na tom tržištu, tvrtka Rubicon Project iz Los Angelesa, nadmašila je Google prema postotku korisnika interneta u Sjedinjenim Američkim Državama do kojih se dopire putem oglasa s njihove platforme, a pokazali su to podaci comScorea, tvrtke koja se bavi analitikom digitalnih podataka. Rubicon je jedna od malobrojnih tvrtki koje su potiho razvijale sustave automatizirane prodaje oglasa za druge internetske stranice. Ponuđači su zapravo agencije za oglašavanje koje žele vidjeti kako stoji proizvod koji oglašavaju te potom prijeći na sljedeću internetsku stranicu. Stručno govoreći, svaki je prostor digitalnog oglasa zapravo prikaz. Vrijednost tog prikaza ovisi o nekoliko čimbenika, kao što je veličina oglasa, tipa osobe koja bi ga mogla vidjeti i lokacije te osobe. Međutim, većina nas ni ne osjeti da se u stvarnom vremenu izdaju tolike ponude za oglase.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu