Dolazak novog šefa arapske zrakoplovne kompanije Etihad označit će zaokret od dosadašnje poslovne strategije koja nije dala rezultate, a ponajbolji primjeri su problematični talijanski i njemački prijevoznici, Alitalia i Air Berlin. Prošloga tjedna Jamesa Hogana na mjestu glavnog izvršnog direktora zamijenio je Ray Gammell koji će za sada tu dužnost obavljati privremeno. Novi čelnik imenovan je nekoliko dana nakon što je Alitalia zatražila zaštitu od vjerovnika zbog duga od 3,3 milijarde dolara.
Recept za uspjeh
Krah Alitalije možda i najplastičnije oslikava neuspjeh Hoganove poslovne strategije. Kako podsjeća Reuters, od tri arapska prijevoznika – Emirates, Qatar Airways i Etihad – potonji je najmlađi, osnovan prije samo 14 godina. U toj branši recept za uspjeh je pristup linijama koje drže konkurenti. Tri arapske kompanije odlučile su se za različite pristupe tom receptu. Tako se Qatar Airways odlučio za prokušani način udruživanja u jednu od tri velike alijanse. To mu je donijelo određeni pristup do linija ostalih kompanija, ali i ograničenu kontrolu oko troškova i planiranja ruta. Emirates se odlučio za samostalni pristup. Takva strategija donosi potpunu kontrolu nad mrežom linija i troškovima, ali i znači da kompanija sama snosi sav rizik. Etihad se pak okrenuo "trećem putu", a to je kupnja manjinskih udjela u drugim zrakoplovnim kompanijama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu