Njemačka odustaje od futurističkog željezničkog kolodvora

Autor: Majda Žujo , 11. veljača 2013. u 17:57
Iako radovi kasne Deutsche Bahn se nada da bi projekt ipak mogao biti dovršen do 2020. Godine/PD

Troškovi su narasli za 2,3 milijarde eura, čime se ukupni trošak gradnje popeo na 6,8 milijardi eura.

Nakon skandala s izgradnjom aerodroma u Berlinu, Njemačku je pogodio još jedan infrastrukturni skandal. Kako je objavio njemački list Der Spiegel, projekt gradnje novog podzemnog kolodvora u Stuttgartu, "Stuttgart 21" mogao bi, čini se, biti obustavljen jer njegova cijena za nekoliko milijardi premašuje prvotno planiranu cijenu projekta. Kada je pokrenut, službena cijena projekta bila je oko 4,5 milijardi eura, što ga je učinilo najskupljim građevinskim pothvatom u Njemačkoj. Procjenjuje se da su troškovi porasli za 2,3 milijarde eura čime se ukupni trošak gradnje kolodvora penje na 6,8 milijardi eura. A službeni Berlin sada mu polako okreće leđa. Veliki broj zastupnika u saveznoj vladi sumnja da će on ikada biti dovršen, a tri predstavnika njemačke vlade koji su u nadzornom odboru projekta ocijenili su ga kritičnim.

DB i dalje gura projekt
"Argumenti da se ne odbije daljnje financiranje su slabi", stoji u izvješću saveznog Ministarstva prometa koje je objavio Stuttgarter Zeitung. Kao glavni dioničar njemačke nacionalne željezničke kompanije, Deutsche Bahna (koji je zadužen za projekt), savezna vlada, piše u izvješću, trenutno ne vidi temelja da pristane na zahtjeve direktora DB-a, Rudigera Grubea za odobrenjem dodatnih troškova ovog projekta vrijednog milijarde.Njemački ministar prometa Peter Ramsauer pokušao je demantirati vladino odustajanje od gradnje kolodvora, no ipak nije mogao opovrgnuti papir koji kruži njegovim ministarstvom, tvrde njemački mediji.

Upitan povrat investicije
"Stuttgart 21" bi u potpunosti preobrazio kolodvor u futuristički konekcijski podzemni terminal. Na njemu bi se izgradio i tunel te brza željeznička pruga od Stuttgarta, a grad bi se bolje željeznički povezao s trasom Pariz – Beč. Iako je projekt prošao na referendumu 2011., u njemačkoj javnosti nije prihvaćen s oduševljenjem, a još uvijek izaziva prijepore. Službeno, DB je najavio kako će projekt biti dovršen do 2020, no radovi već sada kasne pa Ministarstvo prometa interno procjenjuje da bi se mogli odužiti do 2024. Problem je i povrat investicije Deutsche Bahna, koja nije moguća ako se dodatni troškovi popnu iznad 1,8 milijardi eura.

Sporni aerodrom

Moguća i četvrta odgoda

Posljednjih mjeseci novinske stupce u Njemačkoj punila je afera oko gradnje nove berlinske zračne luke. Otvaranje aerodroma odgađa se, naime, već nekoliko godina zbog "tehničkih problema". Nakon što je tri puta odgođeno, otvaranje aerodroma najavljeno je ponovno za listopad 2013., no novi tehnički direktor poručio je kako su stručnjaci utvrdili da je problem sa sigurnosnim sustavom veći nego što se prvotno mislilo pa je moguća i nova odgoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close