Nike će smanjiti svoju proizvodnju u Kini za američko tržište kako bi ublažio učinak carina koje je uveo Donald Trump. Trenutačno oko 16 posto Nikeovih cipela koje se uvoze u SAD dolazi iz Kine, zemlje koja je najviše pogođena novim carinama. Nike namjerava smanjiti taj udio na “visoki jednocifreni postotak” do kraja svibnja 2026. godine, preusmjeravajući proizvodnju u druge zemlje. Izvršni direktor financija Matthew Friend izjavio je da će kompanija optimizirati miks izvora i preraspodijeliti proizvodnju kako bi ublažila dodatne troškove koji bi mogli iznositi oko milijardu dolara zbog carina.
Nike također razmatra smanjenje korporativnih troškova i već je podigao cijene nekih proizvoda u SAD-u kako bi kompenzirao financijski udar. Unatoč izazovima u Kini, Nike je u četvrtom kvartalu 2025. ostvario prihode od 11,1 milijardu dolara, što je pad od 12 posto, ali je bolje od očekivanja analitičara. Predsjednik Uprave Elliott Hill istaknuo je da se segment trčanja ponovno vraća u rast zahvaljujući ulaganju u nove modele poput Pegasus i Vomero, dok je marketinški budžet povećan za 15 posto u odnosu na prošlu godinu.
Nikeova strategija inovacija i preraspodjele proizvodnje pokazuje kako se kompanija prilagođava globalnim trgovinskim pritiscima i nastoji održati konkurentnost na ključnom američkom tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu