Nakon desetljeća štednje, njemački građani počeli su trošiti kao "pijani milijunaši" potaknuti neisplativošću štednje, niskom inflacijom i visokom zaposlenošću. Službene statistike pokazuju da je osobna potrošnja u Njemačkoj skočila dva posto nakon što je posljednjih godina praktički stagnirala. Takav rast potrošnje nije viđen od pucanja dot.com balona prije 15 godina.
Da se nešto mijenja u potrošačkom ponašanju Nijemaca dokazuje i podatak da je prodaja novih automobila prošlog mjeseca skočila osam posto na godišnjoj razini. Eksplodiralo je i zaduživanje – u prvom polugodištu banke su plasirale potrošačkih kredita u vrijednosti 27,7 milijardi eura ili 13 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U dobrim vremenima troši (koliko možeš). U krizi troši još više (da bi se gospodarstvo što prije oporavilo). Nepisano pravilo kako pomagati gospodarstvo najbrže i najizravnije. Ako je gospodarstvo dobro, uvjeti za pojedinca su isto tako bolji pa je u interesu svih da gospodarstvo stalno napreduje i raste i da se što prije vrati takvom stanju u slučaju pada. Osobna potrošnja je u svakoj zemlji glavni motor gospodarstva, ali u Njemačkoj imaju i bolja primanja, veći izbor za trošiti, (sigurna) radna mjesta, puno normalniju poreznu i cjenovnu politiku pa se to zapravo samo od sebe događa. U RH politika guši građanstvo i poduzeća jer ju vode nepismeni ljudi i ljudi koji ne vide cijelu sliku nego samo kratkotrajnu zaradu i vlastite interese.
A šta bi se za Hrvate onda moglo reći – da su na teškim drogama jer im od plaće ostane samo debeli minus?
Uključite se u raspravu