Nijemci kupili sedam rudnika kvarcnog pijeska u Srbiji

Autor: Rato Petković / VLM , 29. siječanj 2013. u 09:34
Nijemcima trebaju sirovine

Njemački Quarzwerke preuzeo je bugarsku tvrtku Kaolin, vlasnika tri srpske tvrtke koje proizvode sirovinu za staklo.

Njemačka kompanija Quarzwerke postala je za kratko vrijeme vlasnik sedam rudnika u istočnom dijelu Srbije, bogatom po nazalištima kvarcnog pijeska glavne sirovine za proizvodnju stakla.

Vlasništvo u sedam rudnika stečeno je preuzimanjem bugarske tvrtke Kaolin, u sastavu koje su se nalazili srpski Jugo-kaolin, Belorečkog peščara i Srbokvarc. Ulazak Quarzwerkea u vlasničku strukturu spomenutih tvrtki u sastavu kojih posluju preostali rudnici potvrdio je Nebojša Ilinčić, direktor Jugo-kaolina. U sastavu Jugo-kaolina posluju četiri tvornice, tako da će njemačka kompanija akvizicijom postati jedna od najvećih svjetskih tvrtki za proizvodnju i preradu kvarcnog pijeska. Kupljeni rudnici, u pogledu rezervi i kvalitete kvarcnog pijeska, spadaju među najbogatije izvore te sirovine u svjetskim razmjerima, što otvara mogućnost da Quarzwerke postane najveći europski proizvođač stakla.Procjenjuje se da će zahvaljujući ulaganju njemačkog kapitala u eksplotaciju kvarcnog pijeska godišnji izvoz stakla iznositi više stotina milijuna eura.

Srpske tvrtke nisu imale potrebna sredstva da same razviju preradu sirovina i proizvodnju stakla, pa su to učinile preko Quarzwerkea. Njemačka je s dosadašnjim ulaganjem od 1,6 milijadu eura vodeća zemlja kada je riječ o ulaganjima u Srbiji.Značajne količine kva­rcnog pijeska bit će izvezene inozemnim proizvođačima stakla, pa će i domaća željeznica imati koristi od povećane eksploatacije rudnika. Najveći dio bit će prodat na zapadnoeuropskom tržištu gdje se nalaze veliki proizvođači stakla. Slovenskoj tvrtki Hrastnik već je isporučeno 800 tona, a do kraja godine bit će joj poslato još 20 tisuća tona. Ukupni godišnji izvozni potencijal kvarcnog pijeska iznosi pola milijuna tona. Zasada je taj izvoz uvjetovan malim kapacitetima domaće željeznice, koja nema dovoljno vagona, ni lokomotiva. Dok se ne obavi remont pruga Željeznice Srbije zatražit će pomoć hrvatske i slovenske željeznice. 

Komentirajte prvi

New Report

Close