Nakon 133 godine Tuzlanski kanton bez putničkih vlakova

Autor: Poslovni dnevnik , 16. prosinac 2019. u 22:00
Foto: Getty Images

Željeznice Republike Srpske ugasile su liniju između dva BiH entiteta.

Kroz Tuzlanski kanton više ne prolaze putnički vlakovi jer je posljednja linija koja je putnike prevozila od Tuzle do Doboja službeno ukinuta. Tako je prekinuta tradicija duga 133 godine, a željezničke postaje tuzlanske regije ostale su puste, piše Klix.ba.

Svakodnevno su u Tuzli stizala tri para međuentitetskih lokalnih putničkih vlakova Željeznica Republike Srpske koji su prometovali na relaciji Petrovo-Tuzla-Petrovo.

Nisu mogli na posao i u školu

Međutim, kako su za Klix.ba rekli iz Željeznica RS, ta linija ukinuta je od 15. prosinca zbog “nedostatka voznih sredstava” i takvo stanje potrajat će najmanje godinu dana.

Razlog za ukidanje te linije je i zanemariv broj putnika s područja Federacije BiH, a koji se u prosjeku kretao oko 12 po vlaku. Za prijevoz do Doboja u jednom smjeru plaćali su 6,90 KM (oko 26 kuna), dok je povratna karta stajala 11,10 maraka. “Iako su svi veći gradovi u Tuzlanskom kantonu povezani željezničkom mrežom putničkom prometu na ovom području u 21. stoljeću nije pružena prilika za uspjeh. Na nekim relacijama nije ni obnovljen, na onima gdje je ponovno uspostavljen postavljen je tako da ne uspije. Putnici postojećim vlakovima nisu mogli stići na posao, niti u školu.

U isto vrijeme jačao je autobusni promet, tako da trenutno između Lukavca i Tuzle dnevno imamo 106 polazaka autobusa, a imali smo samo šest polazaka vlakova”, rekao je za Klix.ba Semir Hadžimusić, osnivač neformalne skupine Prijatelji željeznice.

 

26 kuna

stajala je karta u jednom smjeru između Tuzle i Doboja

Putovanje putničkim vozovima je udobnije, sigurnije, jeftinije, brže, ali i ekološki prihvatljivije. Tuzlanske pruge jedine u BiH nisu elektrificirane, a Prijatelji željeznice navode da Tuzlanski kanton kroz intenzivan teretni promet donosi najveći prihod Željeznicama Federacije BiH.

Zapuštena infrastruktura

“Željeznice RS ukinule su te vlakove i to samo na federalnom dijelu pruge. Međutim, Željeznice Federacije BiH, čija je nadležnost odvijanje teretnog i putničkog prometa na ovom području sve to su samo nijemo posmatrale i nisu pružile nikakvu alternativu. Što je još gore, posljednjih 20 godina nisu uvele niti jedan putnički vlak u Tuzlanskom kantonu koji bi mogao privući putnike”, ističe Hadžimusić.

Za razliku od susjednih zemalja u kojima se uvode nove željezničke putničke linije u BiH se ukidaju, a Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore Tuzlanskog kantona kaže da je razlog za to nedostatak ulaganja u infrastrukturu željeznica.

Komentirajte prvi

New Report

Close