Najvredniji brend nakon 12 godina nije iz sektora tehnologije

Autor: Tomislav Pili , 11. lipanj 2019. u 06:01
Amazon je prošle godine bio treći/REUTERS

Dok je vrijednost Amazonova brenda u godinu dana skočila 52 posto, Appleu i Googleu rasla je samo tri, odnosno dva posto.

Zahvaljujući skoku vrijednosti preko 50 posto Amazon je smijenio Google na ovogodišnjoj ljestvici najvrednijih svjetskih brendova BrandZ marketinških kuća WPP i Kantar.

S obzirom da je Amazon uvršten u sektor maloprodaje, time je okončana dominacija tehnoloških kompanija čiji brendovi trenutno vrijede više od bilijun dolara. Kako stoji u objavi, tehnološke su tvrtke predvodile BrandZ poredak najvrednijih 100 brendova od samog početka 2006. kada je Microsoft bio na vrhu. 

Impresivno povećanje
"S impresivnim povećanjem vrijednosti od 52 posto na 315,5 milijardi dolara, Amazon je uspio preteći Apple (2. mjesto na ljestvici s vrijednošću od 309,5 milijardi dolara) i Google (3. pozicija, 309 milijardi dolara) koji su ostvarili skroman rast od tri odnosno dva posto. To je rezultiralo završetkom 12-godišnje dominacije tehnoloških divova", tumače u Kantaru.

 

95 posto

povećanja zabilježio je najbrže rastući Instagram

Unutar prvih 10, Facebook je zadržao šesto mjesto s vrijednošću od 159 milijardi dolara dok je, po prvi puta, Alibaba pretekao Tencent skokom na sedmo mjesto, postavši najvredniji kineski brend zahvaljujući rastu od 16 posto na 131,2 milijardi dolara. Tencent bilježi pad od tri mjesta (na osmu poziciju) s gubitkom vrijednosti od 27 posto (na 130,9 milijardi dolara) što možemo pripisati sve promjenjivijem i nestabilnijem svijetu u kojem brendovi moraju kontinuirano anticipirati promjene potreba i očekivanja potrošača, ističu iz te agencije.

Najviši rast vrijednosti brenda od čak 95 posto na 28,2 milijarde dolara bilježi Instagram koji je zahvaljujući tome skočio za 47 mjesta na 44. poziciju. Uz Amazon, ostali koji su ostvarili značajan skok vrijednosti su Netflix koji bilježi povećanje od 65 posto na 34,3 milijarde dolara što mu je donijelo 34. mjesto te Uber na 53. poziciji s rastom od 51 posto na 24,2 milijarde dolara.

Poslovni eko-sustavi
"Oni uspjeh zahvaljuju brzo mijenjajućem, tehnologijom vođenom svijetu u kojem potrošači više cijene bogatija i šarolikija iskustva s brendovima", stoji u priopćenju. David Roth ispred WPP BrandZ kaže kako rast vrijednosti ovogodišnjih Top 100 brendova na povijesno najvišu razinu potvrđuje snagu investiranja u brendove kako bi isporučili superiornu vrijednost.

"Zasluge za takav rast treba pripisati novom fenomenu izgradnje brendova kao poslovnih eko-sustava", tumači Roth. Siniša Kralj iz Kantar Hrvatska ističe kako važnost tehnološkog sektora i u Hrvatskoj nastavlja rasti, svaki dan svjedočimo uspješnoj priči tehnološkog start-upa ili povećanju vrijednosti nekog etabliranog tehnološkog brenda. "Dok u tom pogledu možemo reći da pratimo svjetske trendove, koncept poslovnih eko-sustava nije još na globalnom razini, ali i tu se stvari polagano mijenjaju", zaključuje Kralj.

Komentirajte prvi

New Report

Close