Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na slovenskim autocestama sve je više ‘porezotina’, poznato je čemu one služe

Autor: Poslovni.hr
16. kolovoz 2023. u 12:44
Podijeli članak —
Foto: Unsplash

Dars je u siječnju ove godine s ljubljanskom tvrtkom Avavias potpisao dvogodišnji ugovor o obnovi utora na slovenskim autocestama vrijedan 320.000 eura.

Takvi usjeci postoje na čak 234 mjesta na slovenskim autocestama. Stoga se postavlja pitanje kako doprinose sigurnosti prometa i skraćuju li životni vijek ceste?

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Riječ je o mjeri poboljšanja odvodnje s prometnice, odnosno drenaže. Njime se želi spriječiti stagniranje debljeg sloja vode na kolniku koji bi mogao uzrokovati tzv. akvaplaning – gubitak kontrole nad vozilom zbog tankog sloja vode između gume i površine ceste, piše N1 Slovenija.

Takvi usjeci postoje na čak 234 mjesta na slovenskim autocestama. Stoga se postavlja pitanje kako doprinose sigurnosti prometa i skraćuju li životni vijek ceste?

Riječ je o mjeri poboljšanja odvodnje s prometnice, odnosno drenaže. Njime se želi spriječiti stagniranje debljeg sloja vode na kolniku koji bi mogao uzrokovati tzv. akvaplaning – gubitak kontrole nad vozilom zbog tankog sloja vode između gume i površine ceste, piše N1 Slovenija.

Mjera mehaničkog brazdenja vozne površine stručno se naziva “žljebljenje”, jer se posebnim strojem u usjeku napravi nekoliko utora kroz koje otječe voda. Rezovi su duboki između 3 i 7 milimetara, objašnjavaju u Darsu, tvrtki koja održava slovenske autoceste.

To su mjesta gdje se poprečni nagib ceste mijenja s jedne na drugu stranu. Kako su objasnili u Darsu, to je obično predviđeno u sklopu obnove ili novogradnje prometnice, no samo iznimno se na tu mjeru odlučuje naknadno, ako je otjecanje vode s određenog dijela prometnice lošije od očekivanog.

“Međutim, prvo je potrebno utvrditi uzrok stagnacije vode, jer se ponekad pokaže da je za stagnaciju vode npr. kriv je asfaltni sloj i potrebna je samo lokalna sanacija”, priopćili su.

Unatoč tome što je riječ o planiranom “oštećivanju” kolnika, iz Darsa tvrde da utore ne skraćuju vijek trajanja kolnika. “Ne, jer su utori napravljeni u za to predviđenoj rešetki i nisu toliko duboki”, dodaju.

Dars je u siječnju ove godine s ljubljanskom tvrtkom Avavias potpisao dvogodišnji ugovor o obnovi utora na slovenskim autocestama vrijedan 320.000 eura.

Autor: Poslovni.hr
16. kolovoz 2023. u 12:44
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close