Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Milka čokolada na udaru kritika, našla se na neslavnoj listi obmanjivanja, proglašena ‘najdrskijom reklamnom laži’

Autor: Poslovni.hr/Hina
16. srpanj 2025. u 08:59
Podijeli članak —
FOTO: Pixabay

Milka je školski primjer za tzv. ‚shrinkflation‘, naziv koji se upotrebljava za slučajeve kod kojih proizvodi ne poskupljuju pod svaku cijenu, ali im se smanjuje sadržaj uz zadržavanje iste cijene.

Alpska čokolada marke Milka je u ispitivanju organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch proglašena „najdrskijom reklamnom laži“ godine, priopćeno je u utorak. „Milka čokolada je školski primjer za tzv. ‚shrinkflation‘ i upravo zato su je potrošači i proglasili najdrskijom reklamnom laži godine“, stoji u priopćenju organizacije Fodwatch.

Shrinkflation“ se upotrebljava za slučajeve kod kojih proizvodi ne poskupljuju pod svaku cijenu, ali im se smanjuje sadržaj uz zadržavanje iste cijene. Čak 34 posto ispitanih je glasalo za to da se proizvođaču Milka čokolada dodijeli negativna nagrada „Goldener Windbeutel“ (Windbeutel je vrsta slastice, a u doslovnom prijevodu znači „vrećica zraka/vjetra“).

Mondelez je cijenu Alpske čokolada Milka povisio s 1,49 na 1,99 te je kratko nakon toga težinu čokolade smanjio sa 100 na 90 grama. To, kako je priopćio Foodwatch, predstavlja povećanje cijene za 48 posto. Multinacionalna kompanija Mondelez je povećanje cijene obrazložila povećanjem cijena kakaa na svjetskom tržištu, kao i ostalih čimbenika koji utječu na konačnu cijenu proizvoda. „Poslovno okruženje je kompliciranije i nestabilnije nego ikada“, priopćio je Mondelez.

Foodwatch je, pak, kritizirao netransparentnost posebice kada je u pitanju smanjenje težine. „Na prednjoj strani čokolade doduše stoji da se radi o tabli od 90 grama, ali je oznaka mala i često je na policama supermarketa prekrivena“, smatra Foodwatch.

Ova organizacija za zaštitu potrošača ukazuje na statističke podatke po kojima je cijena čokolade u Njemačkoj prošle godine porasla za oko osam posto, dok je istodobno Mondelez cijene čokolade kod nekih proizvoda povisio i za 64 posto.

Na drugom mjestu neslavne liste obmanjivanja potrošača našao se dimljeni losos norveške tvrtke koja se našla na udaru kritika zbog nepoštivanja zakona o zaštiti životinja. Na trećem mjestu se opet našla čokolada pod nazivom „Menstru Chocobar“ koja se obraća ženama tijekom menstruacije s tvrdnjom da čokolada sadrži sastojke poput željeza i vitamina B6 koji, kako se tvrdi, ublažavaju menstrualne tegobe. Prema Foodwatchu ne postoje znanstveni dokazi za ovu tvrdnju. Na četvrtom mjestu se našao popularni margarin Rama proizvođača Flora Food Group, kojem potrošači zamjeraju da na pakiranju stoji kako se radi o „100 posto prirodnim sastojcima“, iako je proizvod, prema Foodwatchu, pun dodatnih industrijski proizvedenih sastojaka.

Autor: Poslovni.hr/Hina
16. srpanj 2025. u 08:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close