International Business School Austria (IBSA) u Grazu već desetak godina uspješnom suradnjom povezuje brojna međunarodna sveučilišta od Kalifornije (SAD) do Rusije. S direktorom IBSA-e Klausom Kerstenom razgovarali smo o tome što čini dobrog i uspješnog menadžera, o važnosti obrazovanja za menadžere i poduzetnike, kao i prednostima (do)školovanja u inozemstvu.
Da li se poduzetnici i menadžeri rađaju ili nastaju, odnosno kolika je u njihovom formiranju važna uloga obrazovanja? Što kaže vaše iskustvo?
Bilo je kontroverznih rasprava o pitanju da li se menadžeri i vođe rađaju takvima ili proizvode. Ukoliko se lideri ne mogu formirati, zašto bi postojale stotine knjiga na temu razvoja liderstva? Kao što je, primjerice, dokazao Centar za kreativno vodstvo, lideri nastaju i odgajaju se u jednakoj mjeri kao što se i rađaju. Time je dodatno naglašena strateška važnost razvoja vodstva. To se također odražava aktivnostima nekoliko velikih kompanija u području razvoja vodstva: Jack Welch je promijenio pristup General Electrica razvoju liderstva. Njegova ostavština je trošak od ogromne milijarde dolara godišnje koja se utroši na trening i razvoj. Druge kompanije, kao što su Colgate-Palmolive, također snažno investiraju u ovo područje. Ta kompanija trenutačno provodi više od 70 pojedinačnih programa liderstva usmjerenih na poticanje individualnog razvoja. Moje mišljenje o tome je da osobe moraju imati određeni karakter i jaku karizmu da bi postale lideri, ali oni mogu poboljšati svoje sposobnosti učeći neke alate i vještine koji podržavaju upravljanje procesima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu