Riješavanje pitanja prometa megakamiona (gigalinera) na cestama Europske unije će prema svemu sudeći biti odgođeno za neko buduće vrijeme. Naime, riječ je o tegljačima koji su prosječno 50 posto većih dimenizija i mase od standardnih kamionskih kompozcija (kamion+prikolica/poluprikolica), a čiji promet je u Europi uglavnom zabranjen.
60tona
ukupna je težina gigalinera koji prometuje bespućima Australije
Kanada i Australija
Naime, prema standardima EU-a, a koji već dugo vremena važe i na ovim prostorima, pod standardnog tegljača podrazumijeva se kompozicija najveće dužine od 18,75 metara i težine do 40 tona. Megategljači imaju dužinu i više od 25 metara te težinu od 60 tona. Najčešće je riječ o klasičnim kamionima, veće snage, koji iza sebe vuku 2-3 prikolice. Takav transport je uobičajen u Australiji, Južnoafričkoj Republici te u djelovima Kanade.Iako se takve velike cestovne krstarice mogu najčešće na filmovima vidjeti u SAD-u, one zapravo i nisu toliko karakteristične za tu zemlju, izuzev Aljaske koja je više prometno oslonjenja na Kanadu, a manje na kontinetalni dio Sjedinjenih država. Razlog je prozaičan, kao i u Europskoj uniji, svaka američka savezna država ima svoja prometna pravila – neke dopuštaju dugačke cestovne kompnozicije, a druge ne. Stoga se prijevoznicima, koji voze teret kroz nekoliko država, uglavnom ne isplati angažirati takve prometne sustave koje bi stalno morali modificirati te gubiti vrijeme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu