Manjak vozača kamiona postaje ‘vrući krumpir’ za britansku vladu

Autor: Tomislav Pili , 20. srpanj 2021. u 22:00
Vlada je radi ublažavanja problema čak povećala dopušteno vrijeme upravljanja s devet na 10 sati/REUTERS

Rješavanje problema nedostatka vozača bit će prvi veliki test saniranja posljedica izlaska iz Europske unije.

Britanska vlada pred prvim je ispitom rješavanja problema koje je izazvao izlazak iz Europske unije – nedostatak vozača kamiona.

Kako piše Bloomberg, britansko gospodarstvo sve teže podnosi posljedice manjka vozača zbog čega su porasli troškovi prijevoza, a sve su izraženiji i poremećaji u opskrbi, posebice trgovačkih lanaca.

Ken Murphy, izvršni direktor Tesca, u lipnju je kazao kako taj trgovac “iznimno naporno” radi na upravljanju nedostatkom robe zbog kašnjenja dostave.

Dvostruke škare

Nedostatak vozača kamiona već je dugo problem u Ujedinjenom Kraljevstvu, kako zbog starenja stanovništva, tako i visokih troškova osposobljavanja novih vozača te slabašnih marži u toj branši.

No, dvostruke “škare” brexita i pandemije stanje u tom sektoru dodatno su pogoršale.

Prema podacima strukovne udruge Logistic UK, lani je na Otoku nedostajalo 76.000 vozača, a ta je brojka u međuvremenu narasla na 90.000. Kako kaže Ian Baxter, šef prijevozničke tvrtke iz Nottinghama, pandemija je poremetila oposobljavanje novih vozača dok su dodatne granične procedure nakon brexita dovele do dužih isporuka.

76.000

vozača lani je nedostajalo u Velikoj Britaniji, a sada se taj broj popeo na 90.000

Stoga su cijene isporuka u istom danu porasle i do 30 posto, dodaje Baxter. Za vladu premijera Borisa Johnsona rješavanje ovog gorućeg problema bit će prvi praktični test saniranja posljedica napuštanja EU-a. Međutim, rješenja koja je London do sada ponudio samo su dodatno zaoštrili odnose s prijevoznicima.

Odbijen prijedlog

Primjerice, vlada je odbila prijedlog prijevoznika da se inozemnim vozačima izdaju privremene radne dozvole. Naime, za Johnsona je kontrola imigracije jedan od ključnih argumenata izlaska iz EU-a.

“Nemamo planova uvođenja kratkoročnih radnih dozvola za vozače teretnih vozila”, priopćilo je ministarstvo prometa.

“Poslodavci trebaju ulagati u domaću radnu snagu umjesto da se oslanjaju na radnu snagu iz inozemstva”, dodali su iz vlade. Ministarstvo prometa stoga namjerava dodatno financijski podržati osposobljavanje vozača te otvoriti dodatne ispitne centre.

No, prijevoznike je posebno razbjesnilo povećanje dopuštenog vremena vožnje. Umjesto devet, britanski vozači sada mogu voziti 10 sati dnevno. Za Roda McKenziea iz Udruge cestovnih prijevoznika, radi se o “nevjerojatno kratkovidnoj odluci”.

“Umorni vozači ne postaju bolji vozači”, kaže McKenzie. U ministarstvu smatraju da bi dio rješenja moglo biti i motiviranje kvalificiranih vozača koji sada rade u drugim branšama da se vrate za upravljač. Procjene govore da je takvih vozača oko 300.000, a privući bi ih mogle i plaće od 40.000 funti godišnje (46.000 eura).

Komentirajte prvi

New Report

Close