Najveća pojedinačna investicija: Ulažu stotine milijuna dolara i planiraju zaposliti čak 1.800 programera

Autor: Tomislav Pili , 03. svibanj 2022. u 10:58
Kockice ostaju u srcu poslovanja/SHUTTERSTOCK

Najveći svjetski proizvođač igračaka ulaže stotine milijuna dolara u digitalnu preobrazbu.

Najpoznatije kockice na svijetu uskoro bi mogle postati daleko “digitalnije” nego sada. Kako navodi Financial Times, Lego planira utrostručiti broj programera softvera i ubrzati investicije u digitalnu preobrazbu poslovanja s obzirom da se taj najveći svjetski proizvođač igračaka pribojava da bi svijet internetskih igara mogao značajno poljuljati poslovanje temeljeno na plastičnim kockicama.

Dva svijeta, zajedno
Izvršni direktor Niel Christiansen ističe za FT kako danska kompanija povećava ulaganja u softverski razvoj na nekoliko stotina milijuna dolara te više ne promatra svoje fizičke i digitalne proizvode kao dva odvojena svijeta.

“Stvari dolaze zajedno, pa ih je mnogo lakše povezati kako bi postale jedinstveno iskustvo. Na tom digitalnom putovanju povećavamo naše mogućnosti te objedinjujemo pod našim krovom projekte za koje smo ranije angažirali konzultante. Danas je to naša najveća pojedinačna investicija”, kazao je Christiansen.

Sa sjedištem u mjestu Billund na udaljenom otoku Jutlandu, Lego je prošloga mjeseca službeno otvorio svoj digitalni hub u Kopenhagenu, nakon što je slične centre ranije otvorio u Londonu i Šangaju.

30

posto porasla je dobit Lega u prošloj godini, a prihodi za četvrtinu

Do kraja 2023. kompanija namjerava zapošljavati 1800 programera, tri puta više nego što ih je imala početkom prošle godine. Njih oko 400 radili bi u danskoj prijestolnici.

Podsjetimo, Lego je 2003. bio na rubu propasti, ali je nakon konsolidacije zabilježio značajan uspjeh. Poslovni rezultati za prošlu godinu pokazali su rast prihoda za četvrtinu, a dobiti za gotovo trećinu. Atul Bhardwaj, direktor za digitalno poslovanje, kaže kako je kompanija dobila jednu novu sposobnost, a to je proizvodnja vlastitih videoigara.

Lego je izdvojio svoj razvoj videoigara ubrzo nakon problema 2003. i čak je ostvario određeni uspjeh s nekolicinom manjih naslova. No, veći projekti nisu se pokazali uspješnima.

Upućeni izvori ističu kako je vodstvo Lega godinama frustrirano što su propustili priliku razviti igru kao što je Minecraft, koju je proizveo švedski startup sada u vlasništvu Microsofta. Niel Christiansen kormilo Lega preuzeo je 2017. došavši iz tehnološkog sektora, a priznaje kako bi “vjerojatno bilo” sjajno da je kompanija izbacila na tržište Minecraft.

No, dodao je i kako Lego ranijih godina nije dovoljno ulagao u digitalni razvoj. Prema njegovim riječima, sadašnja ulaganja u ojačavanje programerskog tima jednaka su želji stvaranja nekog novog Minecrafta.

Sigurni sadržaj
Do sada najveći najavljeni digitalni projekt Lega je partnerstvo s kompanijom Epic koja stoji iza velikog hita Fortnite. Dvije kompanije namjeravaju stvoriti takozvani metaverzum posebno za dječji uzrast koji bi bio predstavljen u idućih godinu dana.

Kako ističe čelnik tog danskog proizvođača igračaka, u današnjim generacijama tri četvrtine djece konzumira digitalni sadržaj, od dopisivanja s prijateljima preko slušanja glazbe.

Međutim, dobar dio roditelja zabrinjavaju platforme koje djeca koriste. Primjerice, iako je Fortnite preporučljiv za djecu iznad 12 godina, dobar dio igrača mlađi je od te dobi. “Trebamo im dati dobro i sigurno iskustvo i ostvari povezanost na naše fizičke proizvode.

Danas nijedna od digitalnih platformi koju koriste djeca nije potpuno sigurna”, ističe Christiansen. Dodao je kako su razgovori s Epicom tek započeli. Unatoč svemu, Lego ne zanemruje važnost svog poslovanja s fizičkim igračkama.

Čelnik kompanije navodi kako kockice ostaju u srcu poslovanja te su svi fizički setovi kockica povezani s nekom vrstom digitalnih inicijativa, kao što su videoigre ili televizijske serije.

Kompanija snažno ulaže i u razvoj maloprodajne mreže. Samo prošle godine otovorio je 165 novih trgovina u cijelom svijetu, pa ih sada ukupno broji 830. Tijekom ove godine namjerava otvoriti još 150 trgovina.

Šef Lega ističe kako je rast poslovanja ubrzan s popuštanjem pandemije koronavirusa i povratka kupaca u trgovine. No, te trgovine Lego prvenstveno promatra kao mjesto stvaranja “iskustva brenda”, gdje djeca mogu digitalno kreirati svoje figurice i potom ih isprintati.

Komentirajte prvi

New Report

Close