Kupnjom Skya, Murdoch bacio rukavicu Netflixu

Autor: Tomislav Pili , 18. prosinac 2016. u 22:00
Rupert Murdoch pokušao je kupiti cjelokupni udjel u Skyu i 2011. godine, ali bez uspjeha/REUTERS

Američki medijski konglomerat ponudio je 14,6 milijardi dolara kako bi se obranio od konkurencije video streaming servisa.

Nakon pet godina medijski magnat Rupert Murdoch uspio je kupiti britansku TV-postaju Sky za vrtoglavih 14,6 milijardi dolara kako bi bacio rukavicu izazova Netflixu.

Krajem prošlog tjedna medijski konglomerat u Murdochovu vlasništvu, Twenty-First Century Fox, objavio je kako je postigao sporazum o kupnji preostalog udjela od 61 posto u Skyu koji još ne posjeduje. Američka kompanija ponudila je 10,75 funti po dionici. 

Posebna vrijednost
Sky je satelitski plaćeni TV-kanal s 22 milijuna korisnika u Velikoj Britaniji, Irskoj, Italiji, Njemačkoj i Austriji. Međutim, iako na prvi pogled to i nije osobito značajan broj pretplatnika, za Twenty-First Century Fox nova akvizicija očito ima posebnu vrijednost. "Sky je mnogo više od kompanije za satelitsku distribuciju, to je kreativna, komercijalna i korisnička sila", izjavio je na sastanku s analitičarima James Murdoch, izvršni direktor Foxa i predsjednik Skya te sin 85-godišnjeg medijskog vladara.

 

40 posto

premije na burzovnu cijenu dionice Skya ponudio je Fox

Dodao je kako Sky predvodi u pružanju premium televizijskog sadržaja, kao što su utakmice engleske nogometne lige ili nagrađivana serija Igra prijestolja. Prema navodima Reutersa, iako je američka kompanija ponudila premiju od 40 posto na burzovnu cijenu dionice Skya, nekoliko dioničara među najvećih 50 tvrdi kako je Sky prodan prejeftino. Inače, tijekom ove godine cijena dionica te TV-postaje u minusu je 32 posto zbog zabrinutosti investitora za britansku ekonomiju nakon odluke o izlasku iz Europske unije. Analitičari smatraju da je Murdoch dao ponudu za Sky u pravi trenutak nakon što je cijena dionica pala, a na ruku mu ide i 15-postotni pad vrijednosti funte.  

Brak distribucije i sadržaja
Twenty-First Century Fox pokušao je kupiti Sky i 2011., ali bez uspjeha. No, dok je tada glavni motiv bio stavljanje u funkciju golemih količina gotovine na kojima je sjedio Twenty-First Century Fox, sada je glavni motiv obrana od žestoke konkurencije streaming servisa. Prema mišljenju analitičara, ovo je posljednji primjer spajanja distribucije sa medijskim sadržajem.

Podsjetimo, u tom pravcu razmišljala je i američka telekomunikacijska kompanija AT&T kada je ove godine ponudila 85 milijardi dolara za Time Warner. Ako tu transakciju odobre regulatori, njime će biti ujedinjeni programi HBO-a, Warner Brosa i CNN-a s najvećim telekomom u SAD-u po tržišnoj vrijednosti. Kako je prošlog mjeseca izjavio Randall Stephenson na konferenciji Business Insidera, razvoj najnovijih 5G mreža za prijenos podataka najvećim će dijelom biti motiviran distribucijom video-sadržaja.

Komentirajte prvi

New Report

Close