Kineski BYD zadaje posljednji udarac: Pripremaju novo vozilo, domet s jednim punjenjem izaziva nevjericu

Autor: Poslovni.hr , 18. ožujak 2024. u 09:32
Foto: Unsplash/Ilustracija

Evidentno je da će Kinezi nametnuti novi standard na tržištu.

BYD-ova sljedeća generacija plug-in hibridnih vozila bit će apsolutna revolucija u smislu autonomije. Kineski gigant radi na novoj tehnologiji koja omogućava domet od 2.000 kilometara.

Iako BYD za sada u Europi prodaje samo 100 posto električne modele, njihova globalna prodaja je jednako uspješna i u PHEV segmentu. Kineski brend ne proizvodi automobile sa SUS motorima, a za juriš na Stari kontinent neophodno je uvođenje i plug-in hibrida kako bi ostvario drastično veću prodaju, piše Klixba.

Automobilski gigant, od kojeg Europa najviše strahuje kada su u pitanju kineski proizvođači, prodaje najviše elektrificiranih vozila na svijetu. S obzirom na to da su podjednako stručni i za električne i za hibridne automobile, BYD će uskoro predstaviti petu generaciju svog plug-in hibridnog sustava i ujedno novu specifičnu platformu za elektrificirana vozila, također pete generacije. Ono što azijski gigant najavljuje s novom tehnologijom već sada izaziva strepnju kod rivala u Europi, jer Kinezi namjeravaju zadati posljednji udarac dizelskim automobilima.

Novi PHEV donosi revoluciju i unosi nemir

BYD-ova trenutna plug-in hibridna vozila imaju domet od oko 1200 kilometara po kineskim standardima (CLTC). Međutim, sljedeća generacija ima za cilj biti zaista revolucionarna, jer će BYD-ovi hibridi moći prelaziti blizu 2000 kilometara s jednim punjenjem, također po CLTC protokolu mjerenja. Riječ je o kombiniranom dometu, uzimajući u obzir termalni motor s unutrašnjim sagorijevanjem i električni motor s mnogo većom baterijom od klasičnih PHEV modela.

Sajam automobila u Pekingu u travnju bit će događaj na kojem će BYD otkriti detalje ove napredne tehnologije, koja će zamijeniti aktualni “dual mode” ili DM naziv po kojem se identificiraju plug-in hibridne verzije koje su trenutno prisutne na tržištu.

Postojeći hibridni sustav datira još iz 2008. godine, iako je godinama prolazio redovna ažuriranja, uključujući i električnu platformu 3.0 je koja je lansirana 2021. godine. Iako će nova generacija plug-in hibrida biti bazirana na ePlatformi 4.0., ona će ujedno poslužiti i kao osnova za buduće čisto električne automobile marke.

Brutalan evolucijski skok, ali pričekajmo mjerenja u Europi

BYD Song Plus (Seal U u Europi), na primjer, koristi 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinac s Atkinsonovim ciklusom rada, koji u kombinaciji s električnim motorom i CVT mjenjačem nudi 214 KS. Njegov rezervoar za benzin od 60 litara i LFP baterija od 18,32 kWh, omogućavaju autonomiju od 1.150 km po kineskom standardu, dok je to po europskom ciklusu mjerenja do 25 posto manje.

Buduća generacija PHEV vozila koju BYD revolucionarno najavljuje, dobit će tehničke inovacije na motoru s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i na elektromotoru i bateriji. Ta poboljšanja možda neće omogućiti ambiciozni domet od 2000 km, ali to bi na kraju mogla biti jako ozbiljna kilometraža za razbijanje posljednjeg aduta dizelaša u Europi.

Naravno, treba pričekati da vidimo kako stvari izgledaju u uvjetima WLTP ciklusa, ali evidentno je da će Kinezi nametnuti novi standard na tržištu. Brojke koje Kinezi navode po CLTC ciklusu su uglavnom veće od WLTP vrijednosti. Ipak, neki stručnjaci smatraju da kineski ciklus mjerenja nije netočan ili nužno nerealan, već samo odražava specifične karakteristike kineskih cesta i vozača

Komentirajte prvi

New Report

Close