Kad je prije nekoliko godina počela opadati prodaja u njegovoj trgovini, In Taeyeon za to je okrivio loše stanje gospodarstva. No uskoro je, kaže, shvatio da je problem u tome što su hipermarketi preuzeli trgovačke četvrti, privukli kupce svjetlucavim reklamama i golemim popustima te, kako kaže In, "poput vampira isisali život iz malih trgovaca poput mene".
Dolazak hipermarketa, golemih robnih kuća koje sadrže i supermarkete, nova je pojava u Južnoj Koreji. No ove su trgovine jedinstvene po tome što su u vlasništvu chaebola, konglomerata u obiteljskom vlasništvu koji do te mjere kontroliraju velike dijelove gospodarstva da mnogi Južnokorejci svoju zemlju nazivaju Republikom Chaebol. Državni lanci hipermarketa, supermarketa i trgovina koje su stalno otvorene brzo se šire, a najočitiji su primjer nezaustavljivog rasta chaebola. Prema podacima državne agencije za statistiku, u 2010. godini ukupni je prihod hipermarketa porastao na 33,7 bilijuna wona ili 30,3 milijarde dolara sa 23,7 bilijuna wona zabilježenih 2005. U istom je razdoblju prodaja u tradicionalnim trgovinama pala sa 32,7 bilijuna wona na 24 bilijuna wona. Kad su se vlasnici malih trgovina poput Ina počeli tome opirati, prosvjedujući ispred hipermarketa i protiv lobija u zakonodavstvu, započeli su pokret potpore "ekonomskoj demokratizaciji". Chaeboli se smatraju zaslužnima za rast južnokorejskog gospodarstva jer izvoze raznolik spektar robe, od mobilnih telefona do automobila i brodova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu