Izvješća za treće tromjesečje pokazat će veliko poboljšanje profitabilnosti

Autor: Tomislav Pili , 12. listopad 2020. u 22:00
Kvartalni rezultati u pravilu nadmašuju oprezna očekivanja, a u ovoj sezoni to bi posebno moglo doći do izražaja/REUTERS

Financijaši se pribojavaju što sezona objave izvješća dolazi i dok se Amerika priprema za predsjedničke izbore, a taj bi događaj rezultate mogao baciti u drugi plan.

S obzirom da dobrih vijesti o poslovanju baš i nema previše, investitori u američke kompanije nadaju se da će financijska izvješća ovoga tjedna pokazati da treće tromjesečje nije bilo tako loše kao prethodno.

Kako navodi Reuters, analitičari očekuju da je dobit kompanija iz sastava S&P 500 indeksa pala za 21 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

U tom bi se slučaju radilo o velikom poboljšanju s obzirom da je u drugom tromjesečju profitabilnost američkih kompanija potonula za 30,6 posto.

Prve izlaze velike banke

Analitičari se nadaju da će izvješća pokazati kako je u drugom tromjesečju dosegnuto dno. Sezonu objave otvorit će rezultati nekolicine velikih banaka, s poslovanjem pod pritiskom niskih kamatnih stopa i recesije izazvane pandemijom koronavirusa. JPMorgan i Citigroup danas izlaze sa svojim rezultatima.

Općenito, kvartalni rezultati kompanija iz S&P-a 500 u pravilu nadmašuju poslovično oprezna očekivanja financijskih stručnjaka. A u ovom kvartalu to bi posebno moglo doći do izražaja, smatraju na Wall Streetu.

Naime, u posljednje vrijeme prevladavaju pozitivna očekivanja američkih kompanija što se tiče poslovnih rezultata, a procjene su se posebice poboljšale posljednjih nekoliko tjedana.

No, hoće li to biti dovoljno da podrži rast cijena dionica u idućim tjednima, tema je za posebnu raspravu, dodaju američki financijaši. „Vrlo rijetko u proteklih 10 godina vidjeli smo da procjene zarada idu gore nakon sezone kvartalnih izvješća“, ističe Art Hogan, glavni analitičar u njujorškoj tvrtki National Securities.

„To je vrlo dobar znak. Pokazuje da postoji snažna vjerojatnost da će ova sezona kvartalnih izvješća biti bolja od očekivanja“, dodaje Hogan. „Jedini je problem što ulazimo u četvrto tromjesečje, a mnoštvo ekonomskih indikatora nije u dobrom stanju“, smatra Hogan. To može predstavljati uteg očekivanjima u četvrtom tromjesečju te zasjeniti neke rezultate bolje od očekivanja.

Bez oduševljenja

Sezona objave izvješća dolazi i dok se Amerika priprema za predsjedničke izbore 3. studenog. Taj događaj, zajedno s fokusom investitorske javnosti na mogućnost dogovora o još jednom paketu fiskalne pomoći gospodarstvu, mogao bi rezultate kompanija baciti u drugi plan.

Kompanije koje su već objavile rezultate za treći kvartal za sada nisu naišle na preveliko oduševljenje financijaša, unatoč mnogo boljim izvješćima od očekivanja. „Dionice kompanija koje su do sada objavile izvješća u prosjeku su izgubile 1 posto vrijednosti“, napisao je u bilješci klijentima Keith Parker, analitičar UBS-a.

Analitičari očekuju da je najviše pala dobit energetskog sektora te kompanija koje ovise o potrošnji, poput trgovaca, putničkih i turističkih kompanija.

Prema podacima Refinitiva, te bi kompanije mogle pokazati pad profitabilnosti i iznad 30 posto. S druge strane, dobit burzovnog ljubimca, tehnološkog sektora, mogla bi se sniziti tek 0,5 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close