Italija uvodi stroga pravila: “Ovo je kraj Divljeg zapada”

Autor: Poslovni.hr , 18. siječanj 2024. u 11:27
Foto: Pixabay

Pravila će se u početku primjenjivati na influencere s više od milijun pratitelja.

Talijanski influenceri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu. Aktivnosti influencera bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.

Pravila će se u početku primjenjivati na influencere s više od milijun pratitelja, piše B92. “Divlji zapad influencera je gotov”, rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella. “Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi”, rekao je za novine La Repubblica.

O kakvim pravilima se radi?

Istaknuti influenceri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti suradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese. Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju suradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.

AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”. U slučaju plasmana proizvoda, “influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u priopćenju.

Influencerica reklamirala božićni kolač tvrdeći da će pomoći dječjoj bolnici

Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni – što je Lasorella zanijekao.

U prosincu je Ferragni, koja ima gotovo 30 milijuna pratitelja na Instagramu, kažnjena s nešto više od milijuna eura jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” ružičastog božićnog kolača pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close