IATA: Zrakoplovne kompanije više nemaju teretnih kapaciteta

Autor: Poslovni dnevnik , 29. travanj 2020. u 21:59
Obujam prijevoza tereta pao je u ožujku više od 15 posto/REUTERS

Prijevoznici su već počeli prilagođavati putničke zrakoplove prijevozu tereta potaknuti velikim skokom cijena prijevoza tereta.

Svjetske zrakoplovne tvrtke više nemaju dovoljno kapaciteta za podmirivanje potražnje za prijevozom tereta jer su flote prizemljene uslijed pandemije koronavirusa, izvijestila je Međunarodna udruga zrakoplovnih prijevoznika (IATA).

Obujam prijevoza tereta pao je u ožujku više od 15 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali je ponuda kapaciteta potonula čak 23 posto, navela je ta strukovna udruga sa sjedištem u Ženevi. Kako se pojašnjava u IATA-inoj objavi, kapaciteti u prtljažnim prostorima putničkih zrakoplova srezani su prošlog mjeseca za gotovo 44 posto na godišnjoj razini.

Pad te vrste kapaciteta djelomično je nadoknadio porast kapaciteta specijaliziranih teretnih zrakoplova za 6,2 posto, uključujući i pretvaranje putničkih zrakoplova u teretne. “Treba hitno premostiti taj jaz jer ključne pošiljke moraju stići gdje su najpotrebnije”, poručio je čelnik IATA-e Alexandre de Juniac.

Potražnja za zračnim transportom lijekova udvostručena je u vrijeme pandemije, podsjetio je de Juniac, nekadašnji prvi čovjek francuske zrakoplovne kompanije Air France.

U udruzi procjenjuju da će manjak transportnih kapaciteta kratko trajati jer se očekuje da će globalna recesija zadati nove udarce globalnoj industriji, a time i potražnji za prijevozom tereta.

Prijevoznici su već počeli prilagođavati putničke zrakoplove prijevozu tereta potaknuti velikim skokom cijena prijevoza tereta.

Primjerice, cijena prijevoza kilograma tereta između Kine i SAD-a prije godinu dana iznosila je između 3 i 6 dolara, a sada se kreće od 13 do 19 dolara. IATA poziva vlade da uklone birokratske prepreke za charter letove i izuzmu posade teretnih zrakoplova od obaveze poštivanja propisa o karanteni.

Komentirajte prvi

New Report

Close