‘Hladni rat’ zavladao na europskom tržištu aplikacija za brzu dostavu hrane

Autor: Tomislav Pili , 11. studeni 2021. u 07:33
Cijena dionica DoorDasha skočila je za 20 posto po objavi vijesti o kupnji finske kompanije/Reuters

Nekoliko ovotjednih najava akvizicija pokazuje da velike tvrtke gutaju manje čim pokažu zamah poslovanja.

Globalno tržište dostave prolazi kroz veliko preslagivanje. Najnoviji primjer je američki DoorDash koji će za 7 milijardi dolara preuzeti finski Wolt čime je ova transakcija dobila titulu najskupljeg preuzimanja na europskom tržištu brze dostave na kojem vlada žestoka konkurencija.

Wolt sa sjedištem u Helsinkiju zapošljava 4000 ljudi, a prisutan je u 23 države, uključujući i Njemačku koja je DoorDashu posebno zanimljiva. Naime, na njemačkom tržištu američki dostavljač želi zauzeti veći tržišni udjel u dostavi hrane i namirnica iz trgovina.

Ubrzanje ulaska

Akvizicija omogućuje ubrzavanje ulaska na tržišta koja su izvan matičnog američkog, istaknuo je za Financial Times Tony Xu, izvršni direktor DoorDasha. “To je poslovanje koje je dizajnirano da bude međunarodno, tako da ne možemo biti više uzbuđeni”, dodao je Xu.

Za DoorDash sa sjedištem u San Franciscu preuzimanje Wolta omogućit će pristup na 22 nova tržišta s bazenom potencijalnih korisnika od 700 milijuna ljudi.

2,5

milijardi dolara iznosi Woltov prošlogodišnji bruto volumen narudžbi

Ako je suditi po reakciji na burzi po objavi te vijesti, investitori smatraju da je DoorDash učinio sjajan potez. Naime, vrijednost njegovih dionica skočila je za 20 posto u utorak. No, tu nije kraj DoorDashevu širenju poslovanja.

Prema najavama, kompanija je jučer trebala objaviti ulaganje od 400 milijuna dolara u aplikaciju Flink sa sjedištem u Berlinu.

Radi se o dijelu dokapitalizacije ukupnog iznosa 600 milijuna dolara koja će njemačkoj tvrtki osnovanoj prije manje od godinu dana podariti vrijednost od 2,1 milijardu dolara.

Uvidjeli što se može zajedno

Ove dvije DoorDasheve transakcije pokazuju kako se na europskom tržištu aplikacija za dostavu vodi svojevrsni “hladni rat”, kaže analitičar Barclaysa Ross Sandler. Naime, ovoga je tjedna i američka kompanija Gopuff objavila kako je u sklopu svog agresivnog međunarodnog širenja ušla i na britansko tržište kupivši dva tamošnja dostavljačka igrača, Diju i Fancy.

Ovo pokazuje kako velike kompanije “gutaju” manje čim one pokažu zamah poslovanja. O tome svjedoči i izjava Mikija Kuusa, Woltova osnivača i izvršnog direktora. “Iskreno govoreći, da ste me pitali prije prije nekoliko mjeseci, rekao bih da ćemo se radije boriti na tržištu s DoorDashem.

No, sada sam uvidio da toliko toga možemo učiniti zajedno jer smo uvijek bili kompanija čije je matično tržište vrlo zahtjevno”, kazao je Kuus. On će ubuduće voditi DoorDash International, novu kompaniju koja će biti odgovorna za poslovanje u inozemstvu. Za sada nije poznato gdje će biti sjedište.

DoorDash očekuje da će akviziciju zaključiti u prvom polugodištu 2022., ovisno o dinamici dobivanja regulatornih odobrenja. Podsjetimo, Wolt je osnovan 2014., a kompanija je lani utrostručila prihode na 345 milijuna dolara te zabilježila gubitak od 45 milijuna dolara.

Aplikacija ima više od 2,5 milijuna aktivnih korisnika. Bruto volumen narudžbi – ukupna vrijednost svih transakcija – iznosi 2,5 milijardi dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close