Francuski luksuzni brand Hermès odlučio je u potpunosti prebaciti teret američkih carina na svoje imućne kupce, objavio je u četvrtak financijski direktor tvrtke, dok je istovremeno kompanija izvijestila o rezultatima prodaje za prvo tromjesečje koji su blago podbacili očekivanja tržišta. Prodaju Hermèsa u prvom tromjesečju opteretilo je kontinuirano usporavanje kineskog tržišta, iako su njihovi rezultati i dalje bolji od konkurencije. Inače, početkom tjedna, LVMH, vodeća grupacija u luksuznom sektoru, izvijestio je o padu prodaje od 5 posto u svojoj ključnoj diviziji mode i kožne galanterije, što je omogućilo Hermèsu da preuzme poziciju najvrjednije luksuzne grupacije po tržišnoj kapitalizaciji, prenosi Reuters.
U jeku trgovinskog rata koji je pokrenuo američki predsjednik Donald Trump svojim carinama, obiteljski vođeni Hermès oslanja se na svoju cjenovnu moć te će dodati oznaku premium na sve proizvode koje prodaje u Sjedinjenim Državama.
“Potpuno ćemo nadoknaditi utjecaj ovih novih carina povećanjem naših prodajnih cijena u Sjedinjenim Državama od 1. svibnja, kroz sve naše poslovne linije,” izjavio je financijski direktor Eric du Halgouet. Kompanija je već u veljači najavila moguća povećanja cijena povezana s carinama.
Brand poznat po torbicama Kelly i Birkin, čije cijene počinju od najmanje 10.000 dolara, izvijestio je o prodaji za tromjesečje koje završava u ožujku od 4,1 milijarde eura (4,66 milijardi dolara), što predstavlja rast od 7 posto prema stalnom tečaju, ispod očekivanja analitičara za godišnji rast od 9,8 posto, prema procjeni VisibleAlpha konsenzusa koju citira HSBC.
“Rezultati nisu na uobičajenoj Hermèsovoj razini prema našem mišljenju,” napisali su analitičari JP Morgana u bilješci klijentima. Hermès i dalje strogo kontrolira razinu proizvodnje te se drži godišnjeg povećanja proizvodnje od 6 posto do 7 posto. Takav pristup pomaže održavanju ekskluzivne aure oko njihovih kožnih proizvoda i učinio je kompaniju otpornom tijekom pada tržišta, iako može ograničiti rast. U razgovoru s novinarima, du Halgouet je rekao kako kompanija još nije primijetila bitne promjene u ponašanju kupaca u Sjedinjenim Državama, gdje i dalje bilježi dvoznamenkasti rast.
“Naravno, oprezni smo prema Sjedinjenim Državama s obzirom na rasprave i geopolitičku nesigurnost koja je, kao što znate, uzrokovala veliku nestabilnost na financijskim tržištima,” dodao je.
Luksuzna industrija računala je na bogate Amerikance kako bi ponovno pokrenuli rast sektora, ali nakon što su Trumpove najave carina u travnju izazvale pad burzi i dolara, sektor se priprema za ono što bi mogla biti najduža kriza u godinama.
Američke carine mogle bi uključivati namet od 20 posto na europsku modu i kožnu galanteriju te 31 posto za švicarske satove ako se u potpunosti primijene. Prošloga tjedna Trump je odgodio većinu svojih carina na 90 dana, postavljajući općenitu stopu od 10 posto.
Komentirajući Kinu, još jedno važno tržište opterećeno krizom u sektoru nekretnina, du Halgouet je rekao kako nije primijetio značajne znakove poboljšanja, ali da su vladini napori za poticanje potrošnje pozitivan signal.
U Europi, gdje su prodaju potaknuli američki putnici koji su početkom godine imali koristi od jakog dolara, prodaja Hermèsa porasla je 13,3 posto. Du Halgouet upozorava da bi taj pozitivan trend mogao završiti jer dolar od tada slabi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu