Gradnju luke u Apatinu dvije godine koči birokracija

Autor: Poslovni dnevnik , 04. ožujak 2014. u 22:01
Robno-transportni centar Apatin bi bio prva luka u bescarinskoj zoni u Europi

Ulaganje u izgradnju luke i logističkog centra procijenjeno je na 34,6 milijuna eura za što je zainteresiran švicarsko-srpski konzorcij.

Projekt luke u Apatinu čeka raspisivanje međunarodnog natječaja za izgradnju gotovo dvije godine kada je potpisan memorandum o razumijevanju s konzorcijem investitora kojeg čine kompanija Agrifer iz Švicarske i Nika group iz Beograda.

Živorad Smiljanić, predsjednik općine Apatin, grada na obali Dunava na granici s Hrvatskom, nešto sjevernije od vukovarske luke, za portal eKapija rekao je da se još uvijek čeka suglasnost Agencije za luke za raspisivanje natječaja. Prošle godine napravljeno idejno rješenje izgradnje međunarodne luke Apatin sa studijom ekonomske opravdanosti i izgradnje u okviru logističkog centra. Ukupno ulaganje u izgradnju luke i logističkog centra procijenjeno je na 34,6 milijuna eura. 

 

18,5hektara

zemljišta predviđeno je za smještaj apatinske luke

Javna skladišta
Prema projektu, robno-transportni centar Apatin bio bi prva luka u bescarinskoj zoni u Europi. Predviđena dužina lučke obale iznosila bi 715 metara, a širina lučkog teritorija od 220 do 375 metara, tako da je bi ukupna površina potrebna za lučke operacije i smještajne kapacitete iznosila 18,5 hektara. Za javna skladišta namijenjena je površina od oko 7,2 hektara. Zbog omogućavanja nesmetane plovidbe Dunavom, na uzvodnom dijelu rijeke osiguran je dio nužan za potrebe sidrišta, gdje se istovremeno može nalaziti i do 20 plovila. Na ukupnoj dužini od 1225 metara operativne obale zamišljeno je šest pristanišnih mjesta, a na svakom od njih moći će se istovremeno obavljati pretovar s dva plovila.Jedno pristanišno mjesto namijenjeno je za utovar i istovar kontejnera gdje je predviđena dizalica za pretovar intermodalnih jedinica. Tu su i dva pristanišna mjesta s jednom ili dvije dizalice za utovar i istovar općeg tereta, a sljedeće pristanišno mjesto predviđeno je za jednu dizalica za utovar i istovar rasutog tereta. Tu je i mjesto za pneumatski uređaj za utovar žitarica, kao i mjesto koje je planirano za uređaj za pretakanje tečnih tereta, kao što su nafta i naftni derivati. Ukupno planirani lučki kompleks u Apatinu treba omogućiti pretovar 2 milijuna tona rasutih, tekućih i kontejnerskih tereta.

Isplativo ulaganje
Nakon procjene očekivanih prihoda luke Apatin s intermodalnim terminalom, provedena je ocjena ekonomske opravdanosti projekta izgradnje. Ta je ocjena pokazala da je ulaganje isplativo jer interna stopa rentabilnosti iznosi 6,42 % i ukazuje na siguran i brz povratak uloženih sredstava, kažu u općini Apatin.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Republika Srbija gradi na hrvatskom teritoriju!

Nevjerojatno, pa ta se planirana luka nalazi na teritoriju Republike Hrvatske – pogledati: Google Karte i Geoportal DGU. Znaju li institucije RH za ovo?

New Report

Close