Njemački koncern Lufthansa najavio je planove za ukidanje oko 4000 radnih mjesta do 2030. godine, pri čemu će se rezovi u prvome redu odnositi na administraciju, a ne na operativne djelatnosti, javljaju izvori nakon službene objave uprave koncerna 29. rujna 2025. godine.
Ova mjera dio je šire strategije digitalizacije, automatizacije i konsolidacije poslovnih procesa s ciljem povećanja učinkovitosti i smanjenja troškova u jednom od najvećih zrakoplovnih igrača u Europi.
Dio šireg trenda
Lufthansa, koja zapošljava oko 103 tisuće ljudi, nastoji transformirati svoje poslovanje u skladu s tehnološkim promjenama i konkurentskim pritiscima u sektoru, posebice nakon izazova uvjetovanih pandemijom. “Fokus je na digitalizaciji, automatizaciji i objedinjavanju administrativnih procesa kako bismo smanjili troškove i povećali operativnu profitabilnost”, istaknuli su iz kompanije. Naš cilj je ne samo smanjiti troškove, već i poboljšati kvalitetu usluge prema našim klijentima kroz transparentne i integrirane procese koji su prilagođeni suvremenim tehnološkim standardima”, dodaje se u priopćenju.
Uz smanjenje radnih mjesta, Lufthansin menadžment postavlja ambicioznije financijske ciljeve – ostvariti operativnu dobit od osam do deset posto prihoda, što je povećanje u odnosu na prethodni target od osam posto. Za 2025. godinu Uprava je izrazito optimistična, predviđajući da će operativna dobit prije izvanrednih stavki znatno nadmašiti prošlogodišnjih 1,6 milijardi eura.
Pored fokusiranja na centralizaciju i učinkovitost u upravi, Lufthansin koncern planira i jačanje svojih podružnica, uključujući Eurowings, Swiss, Austrian i Brussels Airlines, kao i podršku servisnim, logističkim i odjelima za održavanje aviona. Također, ambiciozni su planovi za razvoj sektora obrane kroz suradnju s njemačkim ratnim zrakoplovstvom. Lufthansa je pritom naglasila da želi izbjeći masovne otkaze i radnike potaknuti na prijevremene mirovine, prekvalifikacije i moguće transfere unutar kompanije. Ipak, radnici i sindikati iskazuju zabrinutost zbog nesigurnosti radnih mjesta i potencijalnog negativnog utjecaja na lokalne zajednice.
I industrijski div Bosch, koji zapošljava više od 400 tisuća ljudi globalno, a znatan broj u Njemačkoj, također je najavio velike rezove. Planira ukidanje oko 13 tisuća radnih mjesta u Njemačkoj do kraja 2030., osobito u segmentima proizvodnje dijelova za motore s unutarnjim sagorijevanjem. Istodobno, kompanija se okreće proizvodnji komponenti za električna vozila te traži stručnjake u područjima baterijskih sustava, softvera i energetske učinkovitosti.
Reuters i Financial Times potvrđuju ove rezove kao dio šireg trenda restrukturiranja i industrijske prilagodbe u europskom sektoru, pod pritiskom globalnih tehnoloških promjena, geopolitičkih izazova i promjenjivih tržišnih uvjeta. Reuters dodatno navodi da modernizacija i digitalizacija postaju nezaobilaznim faktorima u osiguravanju konkurentnosti i profitabilnosti, ali i u očuvanju radnih mjesta kroz nove oblike rada i stručne preraspodjele.
Naime, njemačka industrija tehnologije i proizvodnje suočava se s pritiscima kao što su smanjena potražnja za komponentama za klasične automobile i rastuća potreba za inovativnim rješenjima u zelene i digitalne tehnologije. Kombinacija smanjenja radnih mjesta i razvoja novih kompetencija postaje ključna za buduću održivost kompanija poput Lufthanse i Boscha.
Sindikat pilota
Najavljenom integracijom različitih podružnica i poslovnih jedinki unutar koncerna Lufthansa nastoji zadržati konkurentsku prednost i povećati prinos dioničarima, koji još uvijek mogu očekivati dividende u rasponu od 20 do 40 posto neto dobiti.
S druge strane, prijeteći štrajk pilota i sporovi oko mirovinskih prava predstavljaju dodatnu neizvjesnost. Sindikat pilota Vereinigung Cockpit pozvao je članove da odluče o mogućoj industrijskoj akciji. Predsjednik sindikata, Andreas Pinheiro, izjavio je: “Od samog početka poslodavac nije pokazao stvarnu spremnost podići profesionalne mirovinske planove na odgovarajuću razinu. Umjesto konstruktivnih rješenja, ponuđeni su samo modeli na štetu zaposlenih.”
Sindikat, naime, zahtijeva znatno povećanje doprinosa Lufthanse u mirovinske fondove pilota, više od tri puta u odnosu na sadašnje iznose, što kompanija smatra financijski neodrživim i zbog čega odbacuje zahtjeve. Najave Lufthanse o smanjenju administrativnih radnih mjesta i transformaciji poslovnih procesa odražavaju širi trend prilagodbe europske industrije novim tehnološkim i tržišnim izazovima, s jasnim fokusom na digitalizaciju, profitabilnost i otpornost u budućem poslovnom okruženju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu