Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Google, Facebook i Microsoft najviše troše na lobiranje u EU

Autor: Poslovni dnevnik
31. kolovoz 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Google na lobiranje troši 5,75 milijuna eura godišnje/REUTERS

Najviše troši Google, 5,75 milijuna eura. Slijede Facebook s 5,5 milijuna eura, Microsoft s 5,25 milijuna, Apple s 3,5 milijuna, …

Google, Facebok i Microsoft najviše troše na lobiranje u Europskoj uniji kako bi utjecali na nove, strože propise koji bi trebali ograničiti moć američkih tehnoloških divova, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Organizacije Corporate Europe Observatory i LobbyControl utvrdile su da 612 kompanija, skupina i udruga troši više od 97 milijuna eura godišnje na lobiranje kojim nastoji utjecati na europsku politiku prema digitalnoj ekonomiji.

Google, Facebok i Microsoft najviše troše na lobiranje u Europskoj uniji kako bi utjecali na nove, strože propise koji bi trebali ograničiti moć američkih tehnoloških divova, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje.

Organizacije Corporate Europe Observatory i LobbyControl utvrdile su da 612 kompanija, skupina i udruga troši više od 97 milijuna eura godišnje na lobiranje kojim nastoji utjecati na europsku politiku prema digitalnoj ekonomiji.

Najviše troši Google, 5,75 milijuna eura. Slijede Facebook s 5,5 milijuna eura, Microsoft s 5,25 milijuna, Apple s 3,5 milijuna, Huawei Technologies s tri milijuna i Amazon s 2,75 milijuna eura.

Tvrtke su podatke dostavljale europskom registru za transparentnost do sredine lipnja ove godine. Potrošnja tehnološkog sektora na lobiranje nadmašuje čak i onu farmaceutskih i financijskih tvrtki, te proizvođača fosilnih goriva i kemikalija, koji su dosada bili najizdašniji, utvrdili su Corporate Europe Observatory i LobbyControl.

“Sve veći lobistički utjecaj velikih tehnoloških kompanija i digitalne industrije u cjelini odražava njihovu ogromnu i sve značajniju ulogu u društvu“, zaključuju.

Podaci bi trebali zazvoniti na uzbunu i potaknuti zakonodavce u EU da postrože nacrte zakona i propise o lobiranju, upozoravaju dvije organizacije.

“Potrošnja je ogromna i valja strahovati da će platforme iskoristiti svoju moć kako bi njihov glas u raspravi o novim propisima za digitalne platforme nadjačao suprotstavljene i kritičke glasove”, dodaju.

Google i Huawei istaknuli su u komentaru na istraživanje da podatke o lobiranju dostavljaju registru transparentnosti EU -a. “Usvojili smo jasne mjere zaštite neovisnosti ljudi i organizacija koje sponzoriramo”, priopćio je Google.

Autor: Poslovni dnevnik
31. kolovoz 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close