Glumica Jessica Alba prodaje tvrtku za čak milijardu dolara

Autor: Tomislav Pili , 18. rujan 2016. u 22:00
Jessica Alba/Reuters

Kupnja Honesta proširila bi Unileverov udjel na tržištu ekoloških kozmetičkih proizvoda i robe široke potrošnje.

Tvrtka kojoj je prije pet godina jedna od osnivačica bila holivudska glumica Jessica Alba mogla bi biti prodana Unileveru za milijardu dolara.

Prema pisanju Wall Street Journala, britanska kompanija za robu široke potrošnje ušla je u pregovore s predstavnicima Honesta koji se bavi trgovinom kozmetikom, sredstvima za čišćenje i dječjim pelenama. Proizvodi imaju ekološku pozadinu što bi Unileveru proširilo udjel na tržištu ekoloških kozmetičkih proizvoda i robe široke potrošnje. Prema tvrdnjama upućenih izvora, prema lanjskoj rundi dokapitalizacije Honest je vrednovan na 1,7 milijardi dolara, ali bi Unilever bio spreman platiti značajno manjih, ali i dalje basnoslovnih milijardu dolara.

Pregovori u ranoj fazi
Izvori američkog poslovnog lista ističu kako su pregovori još u ranoj fazi. K tome, predstavnici Honesta još nisu odbacili mogućnost da uskoro izađu na burzu kroz inicijalnu javnu ponudu dionica. Inače, do prije 10-ak dana kao potencijalni kupac spominjao se i Procter & Gamble. Prema tvrdnjama poznavatelja poslovanja tvrtke sa sjedištem u kalifornijskom gradu Santa Monica, godišnji prihod Honesta doseže 300 milijuna dolara. Njegovi proizvodi posebno su popularni među mlađim ženama, a roba se prodaje izravno preko internetske stranice pod uvjetom da kupci plate i mjesečnu pretplatu.

 

300milijuna

dolara godišnji je prihod Honesta, tvrde poznavatelji

Dio robe prodaju i u fizičkim trgovinama trgovačkih lanaca Target i Whole Foods Markets. Kompanija je osnovana 2011. godine, a do sada je prikupila 200 milijuna dolara kapitala. U Honest su uložili fondovi rizičnog kapitala General Catalyst Partners i Lightspeed Venture Partners kao i tvrtke za upravljanje imovinom Fidelity i Wellington Management. U slučaju prodaje, Honest se obvezao da će dijelu investitora isplatiti dvostruko veći iznos od uloženog, piše WSJ. Iako je globalni div robe široke potrošnje, Unilever na američkom tržištu ne konkurira Honestu u cijelom nizu proizvoda. Britanska kompanija prodala je 2008. svoje poslovanje s deterdžentima za rublje u Sjevernoj Americi investicijskim fondovima za 1,45 milijardi dolara.

Posljednjih godina Unilever se širi na američkom tržištu proizvoda za njegu kose i kože.Za Britance će eventualna kupnja Honesta biti već druga kupnja neke kalifornijske tvrtke za e-trgovinu u kratkom vremenu. Naime, u kolovozu su platiti milijardu dolara za kupnju Dollar Shave Cluba. Radi se o brzorastućem, ali i dalje neprofitabilnom startupu koji za mjesečnu pretplatu kupcima poštom šalje britvice za aparate za brijanje.Da je prodaja velikoj kompaniji možda i najbolji način za preživljavanje prosječnog startupa pokazuje i podatak da je također u kolovozu Wal Mart platio tri milijarde dolara za Jet.com, konkurenta Amazonovu poslovanju u internetskoj trgovini.

Laka meta
Sličan scenarij stoga predviđaju i Honestu kojeg je Jessica Alba osnovala sa Christopherom Gavoganom, nekadašnjim čelnikom nacionalne neprofitne organizacije kojoj je cilj zaštititi djecu od štetnog utjecaja kemikalija u robi široke potrošnje. No, u tom pogledu Honest nije bez mrlja. Kompanija se nedavno suočila s nizom od tri tužbe u kojem kupci tvrde da njihovi proizvodi sadrže kemijske sastojke za koje Honest tvrdi da ih ne koristi ili su jednostavno neefikasni.

Jednu je podnijela i udruga potrošača organskih proizvoda (OCA). Jessica Alba prošlog je mjeseca u javnom nastupu odbacila sve optužbe kao neosnovane, a val tužbi je protumačila kao napad na njezinu kompaniju jer je ona "laka meta". Dodala je i kako organizacije pokušavaju kroz tužbe "usmjeriti reflektore na nju".No, to bi važilo za tužbu OCA-e, ali ne i za ostale dvije koje su podnijeli pojedinci. Ni u Honestu ni Unileveru nisu bili dostupni zakomentar napisa o mogućoj kupnji, navode američki mediji.

Komentirajte prvi

New Report

Close