Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Facebooku ima sve veći utjecaj na ishode izbora

Autor: Tomislav Pili
01. srpanj 2016. u 08:38
Podijeli članak —
Izlaznost se može povećati do 24 posto/REUTERS

Američki predizbori i referendum o Brexitu pokazali kako društvena mreža značajno može mobilizirati glasače.

Politička moć Facebooka sve je veća, pokazuju najnovija istraživanja, čega postaje svjesna i kompanija koja počinje isticati svoju političku neutralnost. Najnovije studije pokazuju kako Facebook ima neobično velik utjecaj na biračko tijelo u smislu mobilizacije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Tijekom ovogodišnjih američkih predizbora koji su iznjedrili predsjedničke kandidate Republikanske i Demokratske stranke, informacije o roku za registraciju birača i mjestu glasovanja samo u Kaliforniji su na birališta dovela dodatnih 650.000 glasača, prenosi Reuters. U Velikoj Britaniji podsjetnik za registraciju za referendum o članstvu u Europskoj uniji doveo je do 186.000 online registracija, pokazuju službeni vladini podaci.

Politička moć Facebooka sve je veća, pokazuju najnovija istraživanja, čega postaje svjesna i kompanija koja počinje isticati svoju političku neutralnost. Najnovije studije pokazuju kako Facebook ima neobično velik utjecaj na biračko tijelo u smislu mobilizacije.

Tijekom ovogodišnjih američkih predizbora koji su iznjedrili predsjedničke kandidate Republikanske i Demokratske stranke, informacije o roku za registraciju birača i mjestu glasovanja samo u Kaliforniji su na birališta dovela dodatnih 650.000 glasača, prenosi Reuters. U Velikoj Britaniji podsjetnik za registraciju za referendum o članstvu u Europskoj uniji doveo je do 186.000 online registracija, pokazuju službeni vladini podaci.

"Općenito, mobilizacija glasača može promijeniti ishod izbora", primjećuje Katherine Hänschen, doktorantica na Sveučilištu Texas i autorica istraživanja o utjecaju društvenih mreža na političke procese. Njezino istraživanje koje će biti objavljeno u kolovozu pokazuje da ako korisnici tagiraju prijatelje u podsjetniku za glasovanje, izlaznost na birališta može se povećati između 15 i 24 posto. Osnivač Wikileaksa Julian Assange prigovorio je ovoga tjedna Facebooku i Googleu da su ohrabrivali glasače da na britanskom referendumu glasuju za ostanak. Lanjska studija u časopisu Science pokazala je da korisnici Facebooka konzumiraju sadržaj koji je više u skladu s njihovoim ideološkim stavovima.

Autor: Tomislav Pili
01. srpanj 2016. u 08:38
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close