Dobavljači autodijelova kažu da će zbog ‘struje’ ostati bez 500.000 radnika

Autor: Tomislav Pili , 07. prosinac 2021. u 07:00
Foto: Reuters

Carlos Tavares, prvi čovjek Stellantisa, izjavio je kako je brzina prelaska na električnu mobilnost industriju rastegnula do krajnjih granica.

Pola milijuna radnih mjesta u europskoj industriji automobilskih dijelova ugroženo je planovima Europske komisije o zabrani prodaje automobila na benzinski i dizelski motor do 2035. godine, objavila je udruga proizvođača.

Posljednja je to u nizu zabrinjavajućih prognoza o cijeni koju će industrija morati podnijeti zbog brzog prelaska na tehnologiju bez emisija ugljičnog dioksida, piše Financial Times.

Od procijenjenih 501.000 radnih mjesta koje ugrožava dolazak električnih automobila, dvije trećine moglo bi nestati pet godina prije predviđenog nastupanja zabrane prodaje benzinaca i dizelaša, pokazuju rezultati ankete među stotinu kompanija koje su članice Europske udruge dobavljača autoindustrije (Clepa).

Prijelazno razdoblje
S druge strane, analiza konzultantske kuće PwC pokazala je da će proizvodnja dijelova za električne automobile otvoriti dodatnih 226.000 radnih mjesta čime bi se neto efekt smanjenja radnih mjesta zaustavio na 275.000 tijekom idućih nekoliko desetljeća.

Podsjetimo, Europska komisija ranije ove godine objavila je svoju namjeru o potpunoj eliminaciji emisija ugljičnog dioksida iz novih automobila do 2035. godine.

Iako Bruxelles nije izričito zatražio da automobili pogonjeni fosilnim gorivima budu zamijenjeni onima na električni pogon, europski proizvođači, poput Volkswagena koji je najveći na kontinentu, odbacili su mogućnost korištenja drugog pogona, poput vodikova.

Clepa, koja okuplja više od 3000 dobavljača automobilskih dijelova, već duže vrijeme tvrdi kako bi primjena čistijih tehnologija u prijelaznom razdoblju ublažila udar prelaska na čisti prijevoz. “Društvene su potrebe prerazličite za pristup ‘jedan za sve'”, kazala je glavna tajnica Clepe Sigrid de Vries.

“Korištenje hibridne pogonske tehnologije, zelenog vodika i obnovljivih održivih goriva omogućila bi inovacije kako redefiniramo mobilnost u idućim desetljećima”, dodala je de Vries.

Carlos Tavares, prvi čovjek Stellantisa, grupacije koja okuplja Peugeot, Citroën, Opel i Fiat, izjavio je na prošlotjednoj konferenciji Reutersa kako je brzina prelaska na električnu mobilnost automobilsku industriju rastegnula do krajnjih granica, dodavši kako trošak razvoja novih tehnologija može dovesti do velikih smanjenja broja radnika.

Tavaresovo upozorenje uslijedilo je nakon slične objave iz najvećeg njemačkog dobavljača dijelova uvrštenog na burzi, Continentala, koji je upozorio da će “socijalna harmonija biti ugrožena” ako klimatske politike nisu usklađene s programima stvaranja novih radnih mjesta za industrije koje se oslanjanju na korištenje fosilnih goriva.

Bez velike promjene
Prošle godine objavljeno je istraživanje prema kojem bi u Njemačkoj moglo biti izgubljeno 400.000 radnih mjesta zbog gašenja proizvodnje benzinaca i dizelaša. Međutim, izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess ocijenio je da su takvi apokaliptični scenariji “vjerojatno dijelom prenaglašeni”.

“Mnoštvo dijelova u automobilu ostat će isto. I električni automobili imat će i dalje sjedala, lak, karoseriju, dijelove unutrašnjosti, kotače i osovine”, kazao je Diess.

“Za neke proizvođače, koji se bave primjerice proizvodnjom sustava za ubrizgavanje goriva ili mjenjača, to će vjerojatno biti veća promjena. Ali rekao bih da za 70 do 80 posto dobavljača automobilskih dijelova neće biti nikakve promjene”, zaključio je prvi čovjek VW-a. 

Komentirajte prvi

New Report

Close