Najavljeno spajanje njemačkog Opela s francuskim Peugeotom naišlo je na prvu veliku prepreku koja bi mogla ugroziti i cijeli posao. Naime, njemački političari i sindikati s vrlo malo simpatija gledaju na General Motorsovu (GM) namjeru prodaje Opela, a gnjevni su i političari u Velikoj Britaniji gdje se Opelovi automobili proizvode i prodaju pod značkom Vauxhalla. Stoga su prema Njemačkoj već krenuli čelnici Peugeota i GM-a.
Potpuno neprihvatljivo
Pribojavajući se vala otkaza, savezna vlada u Berlinu i tamošnji moćni sindikati uputili su salve kritika na plan povezivanja potvrđen u utorak. Nakon objave vijesti o francusko-američkim razgovorima njemačka ministrica gospodarstva Brigitte Zypries izjavila je kako je "potpuno neprihvatljivo" da dvije kompanije u pregovore o prodaji Opela nisu uključile predstavnike radnika, sindikata IG Metall ili lokalnih vlasti. "To se nije trebalo dogoditi", kazala je Zypries u televizijskom nastupu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Direktor Fiata je več davno rekao da automobilske grupacije koje ne proizvode bar 5-6 milijuna vozila godišnje ne mogu opstati na tržištu jer jednostavno neče moči dovoljno ulagati da prate konkurenciju…
a inače Opel je pre jeftina marka da bi imao tvornice u Njemačkoj, to i VW več previše opterečuje i imaju puno manju zaradu po vozilu od svoje konkurencije u Americi…
globalizacija i tu čini svoje i odnedavno je u VW službeni jezik engleski što je zgrozilo Njemce…
upravo tako. kad švabo preuzima, onda je to ok. kad to radi francuz ili talijan, onda su problemi. pa taj opel je već 20 godina u totalnom kolapsu i ovo im je zadnja slamka spasa. a peugeot očajnički traži udavaču sa kojom bi se spojio jer kandidata je sve manje i manje..za 10 godina ionako će ostati 4-5 proizvođača automobila tj grupacija.svi će se spojiti. sada već imamo alijansu renault-mercedes-nissan-isuzu-samsung-lada-mitsubishi, vw grupa+man, fiat-chrysler, gm, toyota-subaru-daihatsu, a ovi mali će morati hitno u udruživanje jer neće opstati.
Nesto se ne sjecam da zu izrazavali zabrinutost za radnike kada je VW kupovao Skodu ili kada je recimo T-mobile kupovao telkome po Europi.
VW je prigrabio pored Skode jos barem 10tak firmi. Problem je sto ce nastati jedan veliki igrac koji ugrozava VW poglavito u srednjoj klasi. Njemackoj 51% izvoznog volumena cini autoindustrija s vezanim djelatnostima. Merkelica je u izbornoj godini i vec sada ozbiljno zaostaje za Schultzom tako da slijede populisticki govori/potezi.
Nesto se ne sjecam da zu izrazavali zabrinutost za radnike kada je VW kupovao Skodu ili kada je recimo T-mobile kupovao telkome po Europi.
Uključite se u raspravu