Berlin cilja magnetsko-levitacijski vlak umjesto metroa

Autor: Poslovni dnevnik , 20. studeni 2023. u 22:00
Berlin očekuje da će ‘lebdeći’ vlak biti jeftiniji nego podzemna željeznica/SHUTTERSTOCK

Gradnja probne pruge stajat će po Stettneru 80 do 85 milijuna eura, a financirat će se iz posebnog, pet milijardi eura vrijednog fonda za projekte koji bi trebali ublažiti klimatske promjene.

Grad Berlin planira testirati magnetsko levitacijski (maglev) vlak na ruti dugoj pet kilometara, prema navodima predsjednika frakcije Kršćanskih demokrata (CDU) u gradskoj skupštini Dirka Stettnera.

Očekuje da se će ‘lebdeći’ vlak biti jeftiniji i da će gradnja pruge trajati kraće no što bi trajala gradnja nove podzemne željezničke linije, rekao je dužnosnik berlinskog CDU-a.

Osim toga, zanimljiva je informacija, pogotovo s obzirom na kroničnu nestašicu radnika u berlinskom poduzeću za javni prijevoz BVG, da će maglev vlak voziti bez vozača, naglasio je Stettner.

Berlinski mediji pišu da su socijaldemokrati kancelara Olafa Scholza pristali na taj plan. Gradnja probne pruge stajat će po Stettneru 80 do 85 milijuna eura, a financirat će se iz posebnog, pet milijardi eura vrijednog fonda za projekte koji bi trebali ublažiti klimatske promjene.

Dužnosnik CDU-a nije naveo pojedinosti o trasi, a nije poznato ni kada bi gradnja trebala početi. Zapadni Berlin imao je od 1984. do 1991. kratku liniju za magnetske vlakove M-Bahn, koja je u početnoj fazi bila probni projekt, a zatim je nakratko uključena u redovni promet.

Nakon ponovnog ujedinjenja Njemačke projekt je napušten, napominje agencija dpa. Berlinski CDU nedavno je ponovno pokušao vratiti tu ideju na dnevni red. U lipnju 2020. državni čelnik i gradonačelnik CDU-a Kai Wegner predstavio je prijedlog izgradnje maglev vlaka, s idejom povezivanja zračne luke sa stambenim područjima.

Hamburg također razmišlja o izgradnji trase vlaka s magnetskom levitacijom, koja bi mogla voziti od stanice S-Bahn Stellingen do arena u Volksparku.

Komentirajte prvi

New Report

Close