Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Airbus patentirao nasljednika Concordea

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
06. kolovoz 2015. u 08:30
Podijeli članak —
Foto: Thinkstock

‘Concordeov sin’ letio bi na granici svemira od 30.000 metara četiri puta brže od zvuka, a smjestio bi svega 20 putnika.

Airbus je zaštitio patent novog modela nadzvučnog zrakoplova, Concorda 2, kojim bi se između New Yorka i Londona letjelo samo sat vremena.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prema dokumentima koje je Airbus dostavio američkom uredu za patente, Concorde 2 letjet će i do četiri puta brže od brzine zvuka, preko 4000 km/h. Visoka brzina osigurala bi se primjenom tri različita motora. Naime, uz konvencionalni mlazni motor, bio bi ugrađen jedan ili više ramjet motora te raketni motor s pogonom na vodik i kisik. Uz sve naveden preinake i razvoj tehnologije od posljednjeg Concorda, model Concorda 2 mogao bi postati novim vrhunskim postignućem avioindustrije sa širokom primjenom.

Airbus je zaštitio patent novog modela nadzvučnog zrakoplova, Concorda 2, kojim bi se između New Yorka i Londona letjelo samo sat vremena.

Prema dokumentima koje je Airbus dostavio američkom uredu za patente, Concorde 2 letjet će i do četiri puta brže od brzine zvuka, preko 4000 km/h. Visoka brzina osigurala bi se primjenom tri različita motora. Naime, uz konvencionalni mlazni motor, bio bi ugrađen jedan ili više ramjet motora te raketni motor s pogonom na vodik i kisik. Uz sve naveden preinake i razvoj tehnologije od posljednjeg Concorda, model Concorda 2 mogao bi postati novim vrhunskim postignućem avioindustrije sa širokom primjenom.

Uz mogućnost leta na visini od 30.000 metara – gotovo na granici svemira – smanjio bi se utjecaj buke prilikom probijanja zvučnog zida. Airbus tržištu novim modelom predlaže rješenje za uštedu vremena, što može biti od velike važnosti putnicima kojima odgovara povratak u istome danu čak i za prekooceanske letove. Dodatno, Concorde 2 bi mogao biti koristan i vojsci za strateška izviđanja i ultra brzi transport robe visoke vrijednosti ili samih vojnika, kao i za precizne vojne napade.

Osim razlike u dizajnu u odnosu na stariji model, predviđena je i razlika u duljini zrakoplova te rasponu krila, kao i u broju posade koja je s tri člana smanjena na dva, a broj putnika sa 120 na svega 20. Nacrti predviđaju i izostanak prozora radi uštede na ukupnoj masi aviona. Iako je s prvim modelom Concorda komercijalni uspjeh izostao, izgleda da se ne planira odustajanje od njegove putničke svrhe. Prvi se Concordeov let odvio 1976. između Londona i Bahreina, a do povlačenja iz prometa služio za prijevoz putnika uglavnom između New Yorka, Londona te Pariza. S Rolls-Royce Olympus motorima ostvarivao je maksimalnu brzinu 2,04 maha što je dvostruko više od brzine zvuka.

Mogao je prevoziti 120 putnika. U prilog prvom Concordu nisu išli ni troškovi održavanja i leta, s obzirom da je trošio triput više goriva od ostalih putničkih zrakoplova. Nerentabilnost i pad broja putnika uslijed visoke cijene karata razlozi su Concordova povlačenja iz  putničkog sektora. Concorde je umirovljen nakon 27 godina službe nakon nesreće u srpnju 2000. u kojoj je poginulo 109 putnika i četvero ljudi na tlu. Sada bi trebao dobiti svoju novu, poboljšanu verziju.
 

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
06. kolovoz 2015. u 08:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close