Airbnb primjećuje da se europski turizam polako počinje ‘buditi iz mrtvih’

Autor: Tomislav Pili , 06. svibanj 2020. u 22:00
Kompanija i dalje ne odustaje od planiranog ovogodišnjeg izlaska na burzu/REUTERS

Optimizam u Europi temelji se na sličnom uzorku kao u Aziji jer su kineski korisnici ostvarili u travnju dvostruko više rezervacija nego u ožujku.

Europski turizam “budi se iz mrtvih”, ako je suditi po aktivnosti na platformi za privatni smještaj Airbnb. Međutim, to i dalje nije dovoljno da bi ublažilo financijske nevolje te kompanije koja je zbog problema uzrokovanih pandemijom i uvedenih mjera izolacije u svijetu u utorak najavila otpuštanje 25 posto radne snage, odnosno 1900 radnika.

U razgovoru za Financial Times izvršni direktor Airbnb-a Brian Chesky naglasio je kako je skočio broj rezervacija smještaja u Nizozemskoj i Danskoj.

Na 90 posto razine

Naime, podaci do kraja travnja pokazuju da su rezervacije Danaca koji planiraju odmor u svojoj zemlji na 90 posto razine zabilježene u istom lanjskom razdoblju. U nizozemskom slučaju rezervacije se približavaju 80 posto lanjskog rezultata. U segmentu potražnje domaćih turista određeno poboljšanje vidi se i u Norveškoj, Švedskoj, Švicarskoj i Austriji.

No, Airbnb nije pojasnio da li se te rezervacije odnose na ljetnu sezonu ili posezonu tijekom jeseni. “Oporavak je bolji nego što smo procjenjivali još prije dva tjedna. Je li to privremeni oporavak? Je li to kontinuirani oporavak? To nitko ne zna”, istaknuo je Chesky za FT. Iako mjere izolacije u sve više zemalja popuštaju, a strah od virusa dobrim je dijelom splasnuo, mnoštvo kompanija iz turističkog sektora smatra da će kućni budžeti ostati „premršavi“ da bi se turisti odlučili za planiranje putovanja.

4,8

milijardi dolara prihoda ostvarila je kompanija lani, a ove očekuje upola manji iznos

Istraživanje koje je Boston Consulting Group proveo prošloga mjeseca pokazalo je da više od polovice Amerikanaca i gotovo dvije trećine Britanaca namjerava smanjiti potrošnju za putovanja u idućih šest mjeseci. Međutim, Chesky ističe kako Airbnb primjećuje porast “pretraživanja s datumima”, ključnog indikatora namjere rezerviranja u vrlo bliskoj budućnosti.

“To nije poput Netflixa gdje izaberete film i gledate ga. Za planiranje odmora potrebno je potrošiti jedan do dva tjedna. Toliko je vremena potrebno prije nego što počnete pretraživati smještaj po datumima i ostvarite rezervaciju. Stoga vidimo određeni optimizam”, kazao je Chesky. Optimizam na europskom tržištu temelji se na sličnom uzorku kao u Aziji.

Primjerice, kineski korisnici Airbnb-a ostvarili su u travnju dvostruko više rezervacija nego u ožujku, kako su sve više popuštale mjere izolacije. Oko 60 posto rezervacija ostvareno je u krugu od najviše 320 kilometara od mjesta gdje korisnici žive. Iako se rezervacije polako oporavljaju, iznajmljivači koji nude smještaj preko te platforme i dalje imaju snižene cijene, što smanjuje i iznos Airbnb-ovih provizija.

Prepolovljeni prihodi za 2020.

Koliko Airbnb-ovo poslovanje trenutno pati za sada nije jasno jer kompanija nije još objavila kvartalno izvješće za svoje investitore. No, vanjske procjene sugeriraju da je situacija daleko od blistave. Podaci analitičkih kuća pokazuju kako su travanjski prihodi europskih iznajmljivača na Airbnb-u upola manji nego lani.

Sukladno tome, kompanija očekuje da će njezini ovogodišnji prihodi biti prepolovljeni u odnosu na lanjskih 4,8 milijardi dolara. Izvori upućeni u interne prognoze tvrde kako kompanija planira prihode od 5 milijardi dolara u 2021., uz pretpostavku da se globalna situacija normalizira do kraja ove godine ili najkasnije početkom iduće.

Kako bi izdržao najgoru krizu s kojom se turistički sektor suočio u modernoj povijesti, Airbnb je prošloga mjeseca prikupio 2 milijarde dolara. Financiranje uključuje i zaduživanje kod investicijskih tvrtki Silver Lake i Sixths Street Partners uz kamatnu stopu iznad 10 posto godišnje.

Unatoč nepovoljnim okolnostima koje su prilično dovele u pitanje vrijednost kompanije od 31 milijardu dolara, koliko je vrednovana tijekom zadnje runde dokapitalizacije 2017. godine, Brian Chesky odbacuje mogućnost Airbnb-ove odgode ovogodišnjeg izlaska na burzu.

“Kompanija je spremna u svakom trenutku uvrstiti dionice na burzu, kada je tržište spremno. Uvijek sam govorio da velike kompanije mogu izaći na burzu kada je stanje u gospodarstvu i dobro i loše”, tvrdi Airbnb-ov čelnik. Što se tiče pouka koje je kompanija izvukla iz ove krize, Chesky smatra kako turistička putovanja neće više izgledati kao prije. “Mislim da će se zauvijek promijeniti”, tvrdi Chesky.

Komentirajte prvi

New Report

Close